ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استارت آپ های هندی تصمیم دارند با اتحاد با یکدیگر علیه سلطه بیش از حد گوگل بر اپلیکیشن های کلیدی به دولت هند یا دادگاه شکایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حدود۱۲ استارت آپ فناوری در هند که از سلطه گوگل بر اپلیکیشن های کلیدی خسته شده اند، تصمیم دارند این شرکت آمریکایی را به چالش بکشند. این شرکت ها مشغول بررسی روش های مختلف برای این امر از جمله شکایت به دولت هند و دادگاه هستند.

هرچند گوگل همکاری نزدیکی با بخش نوپای استارت آپ ها در هند دارد و مشغول افزایش سرمایه گذاری خود در این بخش است، اما اخیرا به دلیل برخی عملکردهای ناعادلانه، شرکت های هندی را عصبانی کرده است.

درهمین راستا کارآفرینان هندی در هفته گذشته با برگزاری دو ویدئو کنفرانس استراتژی های مختلف برای اقدامی علیه گوگل را بررسی کردند.

دینش آگراوال مدیر ارشد اجرایی شرکت تجارت آنلاین «ایندیا مارت» می گوید: این یک جنگ سخت خواهد بود. گوگل دیر یا زود در این مبارزه می بازد.

به گفته او مدیران ارشد اجرایی شرکت ها برای ایجاد یک اتحادیه جدید استارت آپی بحث و گفتگو کردند که هدف اصلی آن اعتراض به دولت هند و دادگاه ها علیه گوگل است.

در هند نیم میلیارد کاربر تلفن هوشمند وجود دارد که ۹۹ درصد آنها از موبایل های اندرویدی استفاده می کنند. برخی از استارت آپ های هندی معتقدند همین منجر به گسترش سلطه گوگل بر انواع اپ ها و سرویس های مختلف در این کشور شده است. اما شرکت آمریکایی این ادعا را رد می کند.

ماه گذشته  گوگل اپلیکیشن پرداخت Paytm را به دلیل نقض قوانین  از پلی استور خود حذف کرد و این سرآغاز اعتراضات استارت آپ های هندی شد.

البته چند ساعت بعد و پس از آنکه Paytm تغییراتی در اپ ایجاد کرد، گوگل دوباره آن را در پلی استور عرضه کرد.

  • ۹۹/۰۷/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">