ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استراق سمع کاربران توسط فیس بوک

| چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک به صدها نفر از کاربران خود پول می داده تا آنها به پیام های صوتی خصوصی دیگر کاربران بدون جلب رضایت آنها گوش کنند.

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، فیس بوک اعلام کرده که تا چندی قبل با تعدادی از کاربران این شبکه اجتماعی قرارداد امضا می‌کرده تا آنها محتوای پیام های صوتی دیگر افراد را که از طریق پیام رسان فیس بوک ارسال می شده، توصیف کنند.

هدف از این کار بررسی کیفیت سیستم های هوش مصنوعی فیس بوک اعلام شده است. در واقع فیس بوک قصد داشته با مقایسه این توصیف‌ها با خروجی سیستم‌های هوش مصنوعی خود دریابد، سیستم های مذکور با دقت بالایی عمل می کنند یا خیر.

این چندمین بار در سال های اخیر است که سواستفاده فیس بوک از داده های خصوصی کاربران بدون جلب رضایت آنها افشا شده است. البته این نوع تخلفات و نقض حریم شخصی محدود به فیس بوک نیست و آمازون، گوگل و اپل نیز اقدامات غیرقانونی از این دست انجام می دهند.

سخنگوی فیس بوک روز گذشته از توقف این اقدامات از چند هفته قبل خبر داده است. افشای موضوع توسط رسانه ها و واکنش های منفی عموم مردم عامل این تصمیم بوده است.

  • ۹۸/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">