ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

200 لپ تاپ اهدایی به نهاد ریاست جمهوری که در هفته گذشته خبرساز شده بود، با دستور وزیر ارتباطات برای تجهیز مدارس هوشمند به سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، پس از انتشار خبر «اهدای ۲۰۰ لپ تاپ از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نهاد ریاست جمهوری»، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای امر این موضوع را به یاد نیاورد ولی پس از انتشار مستندات به توضیحاتی درباره آن پرداخت.

بر مبنای مستنداتی که در اختیار یکی از مراکز نظارتی قرار گرفته بود، این خرید با توجیه صرفه‌جویی در کاغذ و چاپ و «رویکرد سبز در توسعه پایدار» انجام شد که با پیگیری و دستور سریع حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخشی از تجهیزات از یک شرکت خصوصی خریداری و بخش دیگر نیز به صورت نقدی از بازار تهیه شده بود.

 

یادآوری رسانه‌ها به وزیر با انتشار مستندات

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اهدای لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری گفته بود که این موضوع را به یاد نمی آورد. اما به محض انتشار این اظهارات، متن نامه و فاکتور خرید تجهیزات برای نهاد ریاست جمهوری از طریق رسانه ها در معرض دید مردم قرار گرفت و موجب شد تا آذری جهرمی درباره این موضوع، توضیحاتی ارائه کرد.

 

جهرمی: من در آن بازه زمانی خارج از کشور بودم

وی در گفت‌وگویی زنده با مردم در شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت: این توضیح را درباره موضوع اهدای تجهیزات به نهاد ریاست جمهوری به مردم می‌دهم که مدیر مربوطه در نهاد ریاست جمهوری طی نامه‌ای از شرکت همراه اول درخواست کرد تا با توجه به نوسازی خدمات رایانه‌ای نهاد ریاست جمهوری، همراه اول به صورت اسپانسری، تعدادی لپ‌تاپ را در اختیار این نهاد قرار دهد. مدیر همراه اول نیز در جواب نامه اعلام کرد آمادگی انجام این کار را دارد ولی از این دفتر می‌خواهد تا تأییدیه کار را از من به عنوان وزیر ارتباطات بگیرند.

وزیر ارتباطات گفت: چون در آن بازه  زمانی من  در خارج از کشور بودم، با دفتر من مکاتبات صورت گرفت و مدیر دفتر من هم نامه ای را برای انجام اقدامات لازم به همراه اول فرستاد، بر اساس، چارچوب‌های اداری، نامه «اقدام لازم»، معنی اش این است که خودتان عمل کنید ولی به این معنی نبوده که وزارت ارتباطات دستور یا درخواستی برای انجام کار داده است. 

رسانه های مختلف، این اقدام وزیر از فراموشی چند ساعته تا توضیح در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادند و امروز هم آذری جهرمی با انتشار خبری در صفحه اینستاگرام از استرداد لپ‌تاپ‌های اهدایی از نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

 

لپ تاپ‌های اهدایی مسترد شد

در این نامه که از طرف مدیر کل دفتر وزارتی خطاب به فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ارسال شد، آمده است :«ضروری است بودجه مسؤولیت‌های اجتماعی این شرکت در شرایط کنونی برای گره گشایی از کار مردم هزینه شود در هر حال در چرخه این تصمیم اشتباهاتی رخ داده است هم به مسؤولان نهاد تذکر دادم و هم به دفترم این گونه اتفاقات نباید تکرار شود.» 

 

بر اساس آنچه در این نامه آمده است، بنا شده تا این تجهیزات برای ایجاد مدارس هوشمند در سیستان و بلوچستان استفاده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">