ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال کم از سیم کارتهای دولتی

| يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۸۵، ۰۴:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که طی یک ماه ثبت نام تلفن همراه در سال گذشته بالغ بر8میلیون و 500هزار نفربرای تلفن همراه ثبت نام کرده اند در مدت 9 روز از آغاز ثبت نام سیم کارتهای دولتی طی سال جاری تنها 355هزار نفر نسبت به ثبت نام سیم کارتهای دائمی اقبال نشان داده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد حسن محبیان مدیر عامل شرکت پست در همین رابطه گفت: در حال حاضر بیشترین ثبت نامها از سوی مردم مربوط به سیم کارت اعتباری می‌شود.500 هزار نفر برای این نوع سیم کارت ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد:برای سیم کارت دائمی نیز 355 هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند.این ثبت نامها از طریق اینترنت نیز صورت می‌گیرد.

محبیان افزود: طی 9 روز گذشته از ثبت نام سیم کارتها بیشترین ثبت نامها مربوط به استانهای خوزستان و مازندران البته به جز تهران بوده است. کمترین ثبت نامها نیز مربوط به استانهای چهار محال بختیاری و یزد می باشد.

این گزارش حاکی است: فعالان بازار خرید و فروش سیم کارت تلفن همراه می گویند استقبال چندانی از آخرین دوره ثبت نام سیم کارت های اپراتوردولتی نشده است و جو روانی ایجاد شده که ناشی از استقبال اندک متقاضیان برای ثبت نام است، باعث شده قیمت سیم کارت در بازار آزاد افزایش یابد.

به گفته آنان ، کاهش قیمت سیم کارت شرکت ارتباطات سیار و رسیدن آن به 288 هزار تومان و اعلام این خبر که قیمت سیم کارت درآینده کمتر هم می شود باعث شده استقبال از ثبت نام سیم کارت کاهش یابد.

آنان می افزایند : از سوی دیگرعدم استقبال مردم از ثبت نام سیم کارت و تمایل آنان به خرید سیم کارت از بازار آزاد ، باعث افزایش قیمت آن در بازار شده است.

از نظر این افراد انتشار خبر آخرین دوره واگذاری سیم کارت از سوی شرکت ارتباطات سیار به عنوان اپراتور دولتی تلفن همراه به افزایش قیمت سیم کارت در بازار آزاد کمک کرده است.

برخی از کارشناسان هم ، از میان رفتن سود حاصل از دریافت سیم کارت های ثبت نامی در سالهای گذشته را اصلی ترین دلیل کاهش استقبال مردمی از ثبت نام های جدید می دانند.

تا یک سال پیش و از نخستین روز ثبت نام سیم کارت های اپراتور دولتی بسیاری از مردم به منظور سرمایه گذاری اقدام به خرید سیم کارت این اپراتور می کردند تا پس از دریافت سیم کارت خود آن را به قیمت بیشتر در بازار بفروشند.

کارشناسان می گویند: زمانی در ایران مردم برای خرید سیم کارت های اپراتور اول ساعتها در صف های طولانی می ماندند، چون یقین داشتند سال بعد سیم کارت خود را با دو برابر قیمت در بازار می فروشند اما با از بین رفتن این درآمد که توجه قشر متوسط جامعه را به خود جلب کرده بود ، ثبت نام سیم کارت هم با استقبال اندکی مواجه شده است.

  • ۸۵/۱۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">