ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال کم و تعطیلی مترجم گوگل در چین

| شنبه, ۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۳:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت گوگل سرویس ترجمه خود در چین را غیرفعال کرد.
به گزارش سایبربان به نقل از تک کرانچ؛ سخنگوی گوگل در ایمیل ارسالی خود به پایگاه خبری تک کرانچ مدعی شد این شرکت به دلیل استفاده کم، ابزار مترجم گوگل را در سرزمین اصلی چین متوقف کرده است. 

به نظر می رسد گوگل دسترسی به ابزار مترجم خود را در بخش هایی از چین غیرفعال کرده است و بازدیدکنندگان را به دامنه هنگ کنگ که از چین قابل دسترس نیست، هدایت می کند. به گفته کاربران در ردیت و آرشیوهای سایت، گوگل در 24 ساعت گذشته ابزار مترجم را در translate.google.cn با یک صفحه جستجوی عمومی گوگل جایگزین کرده است.

ظاهراً این تغییر بر ویژگی‌های ترجمه برنامه‌هایی مانند کوریدر (KOREader)، یک نمایشگر اسناد، برای کاربران چینی و همچنین عملکرد ترجمه داخلی کروم اثر خواهد گذاشت.

گوگل رابطه طولانی و پیچیده ای با دولت چین دارد. در سال 2006، این شرکت با نسخه ای از موتور جستجوی خود که مشمول قوانین سانسور دولتی بود، وارد بازار چین شد. اما پس از هک‌های دولتی و مسدود کردن سرویس‌های گوگل به دستور دولت در پاسخ به فیلم یوتیوب که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی چین تبتی‌ها را کتک می‌زنند، گوگل جستجوی گوگل را در سرزمین اصلی تعطیل کرد و برای مدت کوتاهی جستجوها را در دامنه هنگ‌کنگ بدون سانسور خود تغییر داد.

طبق گزارش‌ها، گوگل راه‌اندازی مجدد سرویس جستجوی خود در چین را در سال‌های 2018 و 2019 به عنوان بخشی از پروژه‌ای به نام دراگون فلای (Dragonfly) بررسی کرد که نتایج را سانسور می‌کرد و مکان کاربران و همچنین تاریخچه مرور اینترنت آنها را ثبت می‌کرد. اما طبق گزارش اینترسپت (The Intercept)، فعالیت این برنامه‌ها پس از درگیری‌های درون سازمانی در گوگل به رهبری تیم حریم خصوصی این شرکت، متوقف شد.

در سال 2020، پس از تصویب قانون امنیت ملی در هنگ کنگ که به مقامات محلی اختیارات نظارتی بسیار گسترده‌تری می داد، گوگل اعلام کرد که مستقیماً به درخواست‌های داده‌ای از سوی مجریان قانون هنگ‌کنگ پاسخ نمی‌دهد و در عوض آنها را از طریق یک معاهده حقوقی کمکی متقابل با ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

با فرض اینکه این یک مشکل فنی نباشد، غیرفعال کردن مترجم گوگل در بسیاری از نقاط سرزمین چین می تواند مربوط به کنگره ملی آتی حزب کمونیست چین باشد که در 16 اکتبر برگزار خواهد شد. دولت چین پیش از این قبل از برگزاری رویدادهای مهم  سیاسی و سالگردهای سیاسی مهم، سرویسهای گوگل را مسدود کرده است.

  • ۰۱/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">