ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اشتراک تجربه اتصال پیام‌رسان‌‌های‌ ایرانی با ITU

| دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

تجربه اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی با اعضای اتحادیه جهانی ارتباطات به اشتراک گذاشته شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، طی نشستی که با موضوع «سکوهای بومی فاوا: فرصت‌ها و چالش‌ها» در فروم جامعه اطلاعاتی و دانشی برگزار شد، «حامد منکرسی»، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، به تبیین سیاست‌های لازم به منظور توسعه پلتفرم‌های بومی پرداخت. وی در این رویداد، تجربه اتصال پلتفرم‌های بومی پیام‌رسان، چگونگی همکاری آنها و نحوه توسعه خدمات الکترونیکی را برای کشورهای عضو اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) ترسیم کرد.

در این کارگاه تخصصی که مدیران پلتفرم‌های موفق بومی، مدیران دولتی و برخی پژوهشگران دانشگاهی از ایران حضور داشتند،  «نیل روی» از مرکز منطقه‌ای آسیا پاسیفیک به ارائه گزارشی در خصوص شاخص‌های بین‌المللی فناوری اطلاعات و مدل توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات پرداخت. هم‌چنین، نمایندگانی از دو پلتفرم ایرانی اسنپ و کافه بازار به تاثیر پلتفرم‌های بومی بر توسعه اقتصاد دیجیتال و نقش تنظیم‌گری در اقتصاد دیجیتال و سنتی و تفاوت آنها با یکدیگر پرداختند.  

در خاتمه این کارگاه، دکتر شاه‌حسینی از دانشگاه علم و صنعت ایران که مدیریت پنل را نیز به عهده داشت، چگونگی تبادل تجربیات موفق در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی، پلتفرم‌های بومی و نیز تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه را تشریح کرد.

گفتنی است، فروم جامعه اطلاعاتی و دانشی، بزرگترین گردهمایی جهانی در خصوص کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات است که هر ساله توسط اتحادیه جهانی ارتباطات برگزار می‌شود و در سال جاری نیز بیش از  دو هزار و 700 نفر از 150 کشور جهان در آن حضور دارند. نشست‌ها و جلسات این رویداد در سطوح مختلف شامل وزرا، مدیران نهادهای جهانی مرتبط، کارشناسان شرکت‌های بزرگ، پژوهشگران و محققان دانشگاهی برگزار می‌شود. در فروم سال 2023، کارگاه‌های تخصصی به صورت برخط برگزار می‌شود تا سخنرانان و شرکت کنندگان از نقاط مختلف جهان بتوانند در آن شرکت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">