ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توسعه دهندگان اپلیکیشن روسی «فیس اپ» ادعا می کنند اگرچه تیم مرکزی تحقیق و توسعه آن در روسیه قرار دارد اما اطلاعات کاربران به آنجا منتقل نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، پس از آنکه کارشناسان امنیت سایبری درباره اپلیکیشن «فیس اپ» هشدار دادند، توسعه دهندگان آن نیز به نگرانی‌های امنیتی اشاره کردند. به گفته آنان دلیل اصلی ذخیره کردن تصاویر آپلود شدن در سرویس ابر مربوط به اپلیکیشن برای بهبود عملکرد و ترافیک است.

به نوشته بیانیه این توسعه دهندگان، اگرچه تیم مرکزی تحقیق و توسعه (R&D) اپلیکیشن در روسیه قرار دارد اما اطلاعات کاربران به روسیه منتقل نمی‌شود.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که نگرانی‌هایی درباره دسترسی بدون اجازه اپلیکیشن به تمام عکس‌های کاربر در Camera Roll و ذخیره کردن آنها خبرساز شد.

به هرحال سخنگوی شرکت امنیت سایبری «چک پوینت» در این باره می‌گوید: دلیل محبوبیت این اپلیکیشن ارائه ویژگی جدید برای پیر کردن افراد است. این امر سبب شد اپلیکیشن به سرعت محبوب شود و نگرانی‌هایی درباره شیوه استفاده از اطلاعات کاربران به وجود آورد. ما اپلیکیشن را بررسی کردیم و به نظر نمی‌رسد از اطلاعات کاربران به شیوه‌ای غیر معمول سو استفاده کند. همچنین به نظر نمی‌رسد این اپلیکیشن به Camera Roll کاربر دسترسی داشته باشد.

به گفته سخنگوی این شرکت امنیتی، با این وجود هشدار کارشناسان امنیتی به کاربران اقدام درستی بوده است.

  • ۹۸/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">