ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به منظور پاسخگویی به سوالات، رفع ابهامات و آگاهی هرچه بیشتر ذی نفعان در خصوص انتشار عمومی اطلاعات سوابق عملکرد کسب و کارها در شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی، اقدام به تهیه و انتشار سند پاسخ به سوالات متداول در این خصوص کرد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاع رسانی های قبلی، این مرکز در راستای انجام مأموریت ‏های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف حمایت از حقوق فعالان تجارت الکترونیکی به ویژه مصرف‏ کنندگان و خریداران، اقدام به تدوین شاخص هایی به منظور انتشار سوابق عملکرد کسب و کارها نموده که این شاخص ها مشتمل بر سه حوزه "سوابق پاسخگویی به شکایات"، "سوابق مغایرت با دستور العمل نماد" و "سابقه فعالیت کسب و کار" می باشند.

در فاز اول اجرا، این شاخص ها در کارتابل کسب و کارهای الکترونیکی قابل مشاهده گردید که در ادامه به منظور اطلاع رسانی به عموم مصرف کنندگان به زودی در شناسنامه اینماد کسب و کارها نیز منتشر خواهد شد.

با عنایت به اینکه این مرکز قائل به اهمیت همراهی ذی نفعان مربوطه در راستای اجرای اثربخش این طرح بوده است، لذا پیش از اجرای نخستین گام، اقدام به برگزاری جلساتی با حضور نهادهای دولتی مرتبط و همچنین کسب و کارهای الکترونیکی پیشرو نمود. طی این جلسات، کسب و کارها سوالات و ابهاماتی در خصوص اهداف و چگونگی اجرا، مزایای نمایش سوابق عملکرد برای کسب و کارها یا مصرف کنندگان، شاخص‌ های مورد استفاده به منظور نمایش سوابق عملکرد کسب و کارها و غیره داشته‌اند که به منظور رفع این ابهامات و آگاهی هرچه بیشتر تمامی ذی نفعان از چگونگی اجرای این طرح، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام به تهیه سند "پاسخ به سوالات متداول در خصوص انتشار عمومی اطلاعات سوابق عملکرد کسب و کارها در شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی" نموده که بدینوسیله برای بهره برداری ذی نفعان و علاقمندان منتشر می گردد.

در پایان، ضمن تشکر از همکاری و همراهی تمامی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در اجرای این طرح، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی همچون گذشته پذیرای دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده صاحبنظران و خبرگان این حوزه از طریق آدرس پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir می باشد.

 

دانلود سند "پاسخ به سوالات متداول در خصوص انتشار عمومی اطلاعات سوابق عملکرد کسب و کارها در شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی"

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">