ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: اظهارنامه مالیاتی یکی از شرط‌های استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان از خدمات امریه و پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی است.

به گزارش ایرنا، محمد ترابی در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت در خصوص تسهیل گری شرکت‌های دانش بنیان افزود: شروط تسهیل‌گری، برای طرح‌های تایید شده شرکت‌های دانش بنیان است؛ ولی اگر شرکت دانش بنیانی محصول جدیدی را توسعه داده که مشابه محصولات قبلی است و نمونه اولیه آن ساخته نشده است، به این محصول به دلیل وجود مشابه، تسهیل‌گری برای اعطای تسهیلات صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ساخت نمونه اولیه از شروط اجباری اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان است و اگر فناوری مشابه داشته باشد در این زمینه تسهیل گری صورت خواهد گرفت.

ترابی اظهار داشت: در ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان سه شرط اصلی "ارزیابی مبتنی بر تحقیق و توسعه"، "مرحله تولید" و "سطح فناوری" در نظر گرفته می شود، اگر محصولی در شرکتی تولید می‌شود، شرکت باید اثبات کند که فناوری مورد استفاده در داخل آن شرکت کسب شده است؛ ضمن آنکه کالا باید حتما دارای یک نمونه اولیه باشد.

وی افزود:‌ حمایت‌های ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان در دو دسته تقسیم بندی شده است. یک دسته حمایت‌هایی است که به محصولات تایید شده اعطا می‌شود و دسته دوم حمایت‌هایی است که به کل شرکت داده خواهد شد. در حمایت ها و تسهیلات اعطا شده به دانش بنیان‌ها در خصوص مالیات، شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت مالیاتی مستقیم تایید شده نوع یک۱ معاف هستند. همچنین معافیت‌های پرداخت از عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی تنها برای کالا یا قطعات دانش بنیان برای مهندسی معکوس یا ساخت نمونه اولیه و پایلوت، تجهیزات آزمایشگاهی، تست و کنترل کیفیت و ماشین آلات خط تولید برای کالاهای دانش بنیان نیز اعطا خواهد شد.

این کارشناس حوزه دانش بنیان‌ها، افزود: تشریفات گمرکی نظیر هدایت کالا در مسیر سبز گمرکی، تعیین ماهیت کالا، ترخیص کالا با کارت بازرگانی موقت و ترخیص پته گمرکی برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شده است. اعطای جواز تاسیس و پروانه بهره برداری در شهرهای دارای محدودیت استقرار از دیگر حمایت‌های اعطا شده به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی یادآور شد: طبق ماده ۸ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، این شرکت‌ها مجاز هستند در محدوده شهر تهران و دیگر شهرها با رعایت مقررات زیست محیطی مستقر شوند، بر این اساس مکان‌های مجاز شامل کاربردهای صنعتی و کارگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مصوب، شهرک‌های دانش سلامت، شهرک‌ها و نواحی صنعتی قانونی، مکان‌های صنعتی مجاز داخل یا خارج محدوده مصوب شهری و روستایی می‌شود.

ترابی با اشاره به تسهیلات "پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی"، اظهار داشت: این خدمت در ازای ارائه اظهارنامه مالیاتی اعطا می‌شود و فرد متقاضی باید حداقل در ۳ ماه اخیر در شرکت دانش بنیان بیمه داشته باشد؛ ضمن آنکه بیش از ۳ سال از تاریخ دانش آموختگی نگذشته باشد.

وی گفت: شرکت‌هایی که دارای اظهار نامه مالیاتی و حداقل ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات امریه در شرکت‌های دانش بنیان بهره مند شوند. فرد متقاضی استفاده از این تسهیلات باید حداقل در سه ماه اخیر در شرکت بیمه داشته باشد.

  • ۹۹/۰۵/۲۶

دانش‌بنیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">