ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نارضایتی رو به رشد مشتریان در مورد خراب شدن ماژول ها و مشکلات موجود در گوشی LG G5 از آینده نه چندان خوشایند گوشی های ماژولار خبر می دهد.

یکی از کاربران سایت Reddit می گوید تا به حال او مجبور شده پنج ماژول دوربین Cam Plus خریداری و تعویض کند، در حالی که کاربر دیگری مدعی است او تا به حال شش گوشی G5 خریده است.

مشکلات رایج گزارش شده با گوشی G5 تا به حال شامل، شکسته و خراب شدن دکمه پاور، اسپیکر های برآمده و مشکلاتی در قسمت اتصال دهنده بالایی باتری و گوشی می شود.

البته ما در بررسی هایی که قبلا روی گوشی G5 انجام دادیم، با هیچکدام از ین مشکلات رو به رو نشده بودیم. در آن زمان، گاهی اوقات ماژول Cam Plus توسط گوشی شناخته نمی شد، ولی دلیل آن جا نرفتن درست ماژول در محل مخصوص خود بود.

البته مشکل شکاف اتصال دهنده در همه گوشی های G5 وجود دارد. هر چند، در حقیقت نمی توان آن را مشکل یا نقص دانست و بیشتر یک اشتباه از سمت طراحان گوشی G5 است.

ممکن است بعضی از مشکلاتی که کاربران با آن رو به رو شده اند به خاطر نگه داری ضعیف آن ها از گوشی باشد، ولی از آنجایی بعضی از کاربران چندین و چند بار قطعات و ماژول های گوشی G5 را عوض کرده و باز هم با مشکلات قبلی رو به رو می شوند، باید به مقصر بودن LG G5 مظنون شویم.

LG اولین شرکت بزرگی بود که اقدام به عرضه گوشی ماژولار کرد، و اکنون نیز شرکت های دیگر در حال تولید گوشی های هوشمند ماژولار خود هستند.

گوشی های جدید Moto Z و Moto Z Force شرکت موتورلا که اکنون زیر مجموعه لنوو محسوب می شود نیز ماژولار هستند، ولی بر خلاف LG G5 که برای نصب ماژول ها باید باتری را خارج و ماژول جدید را در جای آن نصب نمود، گوشی های سری Moto Z دارای ماژول هایی به نام Moto Mods هستند که به صورت هوشمندانه ای می توان آن ها را با اتصال مغناطیسی به پشت گوشی متصل کرد.

سیستم مغناطیسی به کار رفته در گوشی های سری Moto Z، کار نصب و جداسازی ماژول ها را بسیار آسان می کند و اصلا به ریستارت کردن گوشی نیز نیازی وجود ندارد.

گوشی ماژولار گوگل نیز که با عنوان پروژه آرا شناخته می شود، پاییز امسال در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد و زمان عرضه رسمی آن برای مشتریان نیز سال ۲۰۱۷ اعلام شده است. پروژه آرا نسبت به گوشی های ماژولار لنوو و LG با قابلیت تعویض قطعات بیشتر، بلند پروازانه تر است، ولی ایده کلی آن مشابه است: ارتقا قابلیت ها و امکانات گوشی، بدون نیاز به خرید یک گوشی جدید.

مشکلات موجود در گوشی LG G5 نشان می دهد که ساختن یک گوشی ماژولار قابل اطمینان و با دوام، از آن چه که به نظر می رسد دشوار تر است. کنترل کیفیت و افزایش دوام دلایل اصلی هستند که باعث شده پروژه آرا از سال ۲۰۱۵ تا کنون به تعویق بیفتد و پس از آن نیز ساده سازی ماژول های قابل تعویض از دیگر دلایل مهم تاخیر در اجرایی شدن این پروژه است.

به گزارش کلیک یکی از مزایای گوشی های ماژولار این است که با تعویض ماژول ها می توان عمر گوشی را افزایش و کار های بیشتری با آن انجام داد. علاوه بر این، خریدن گوشی های جدید کمتر می تواند کمک بزرگی به محیط زیست باشد، چرا که زباله های الکترونیکی کمتری تولید و روانه طبیعت می شود.

اما در عمل، در صورتی که گوشی ها گران قیمت ماژولار در معرض خرابی های مکرر و مشکلات باشند، خریدن آن ها اصلا به صرفه نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">