ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آلفابت که مالکیت گوگل را در اختیار دارد از قاضی رسیدگی کننده به دادخواست ضد انحصار بر علیه این شرکت خواست تا مایکروسافت را وادار به تحویل اسنادی در ارتباط با این موضوع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی عملکرد انحصارطلبانه گوگل در حوزه ارائه خدمات جستجو، تبلیغات و مرورگرهای اینترنتی و غیره است و از مایکروسافت خواسته اسنادی را در این زمینه به دادگاه ارائه کند. اما مایکروسافت از این کار امتناع ورزیده است.

گوگل سه ماه قبل از مایکروسافت خواسته بود تا اسناد یادشده را که مربوط به موتور جستجوی بینگ این شرکت و نیز مرورگر اینترنت اکسپلورر و اج بوده‌اند به دادگاه ارائه دهد، ولی مایکروسافت اعتنایی به این موضوع نکرده بود.

گوگل می‌گوید این اسناد نشان می‌دهد آیا مایکروسافت خود از رقابت با گوگل منصرف شده یا اینکه عملاً نتوانسته رقابت موفقی با آن داشته باشد. در واقع این اسناد ممکن است به رد ادعای دادگاه در زمینه انحصارطلبی گوگل کمک کند. اما مایکروسافت حاضر به ارائه آنها به دادگاه نیست.

گوگل همچنین می‌گوید ۱۹ تن از کارکنان مایکروسافت پست‌های مهمی در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط با این پرونده قضائی دارند. اما مایکروسافت جلوی بررسی و تحقیق در این زمینه را هم گرفته است. مایکروسافت می‌گوید قبلاً اسنادی را در ارتباط با این پرونده در اختیار دادگاه گذاشته و گوگل هیچ دلیل قانع کننده‌ای ارائه نکرده که نشان دهد چرا ارائه فایل‌های مذکور ضروری است.

گوگل مدعی است اسناد مربوط به این ۱۹ نفر ماهیت فعالیت‌های مایکروسافت در حوزه‌هایی همچون موتورهای جستجو، تبلیغات و غیره را به روشنی مشخص می‌کند. وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیقاتی در مورد انحصارطلبی فیس بوک و گوگل است.

  • ۰۰/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">