ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر سابق امنیت ملی آمریکا اذعان داشت روسیه می تواند نتایج انتخابات 2020 را تغییر دهد.
به گزارش سایبربان؛ مایکل راجرزِ (Michael S. Rogers) بازنشسته که رئیس پیشین آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا بود اخیراً اعتراف کرد، روسیه این توانایی را دارد که نتیجه انتخابات 2020 آمریکا را تغییر دهد اما بعید است چنین کاری انجام دهد.
وی که آژانس امنیت ملی آمریکا را در طول انتخابات 2016 رهبری کرده در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: روسیه در انتخابات 2020 از اطلاعات نادرست برای دوقطبی کردن مردم آمریکا و تشدید اختلافات استفاده خواهد کرد.

وقتی مجری برنامه از او پرسید که آیا حقیقتاً روسیه این توانایی را دارد که در این مرحله با تغییر آراء نتایج انتخابات 2020 آمریکا را تغییر دهد؟ آقای راجرز در پاسخ چنین گفت: بله آن ها این توانایی را دارند؛ اما بعید است چنین اقدامی انجام دهند و ما تا به امروز چیزی ندیده ایم که بتوانیم به یقین بگوییم فعالیت های سایبری آن ها در سطح انتخابات 2016 است.

مایکل راجرز در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد روسیه تمایل زیادی برای تغییر آراء ندارد بلکه علاقه مند است تمرکز خود را به لیست ثبت نام رأی دهندگان، دستگاه های اخذ رأی و سامانه های رایانه ای که برای دسته بندی برگه های رأی استفاده می شود معطوف کند.

وی در انتها افزود: در روز انتخابات به جای اینکه به مسائلی که نشان دهنده اقدامات بالقوه یک نهاد خارجی برای دست کاری در انتخابات است پرداخته شود، باید به دنبال چالش های گسترده مربوط به ثبت رأی شهروندان آمریکایی بود.

  • ۹۹/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">