ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتصاب اس ام اس ها !

| شنبه, ۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰۸:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

م.ر.بهنام رئوف - این داستان ارسال و دریافت پیام‌های کوتاه در شبکه اپراتور اول تلفن همراه هم داستانی است بس جالب. از هفته گذشته بسیاری از مشترکان تلفن همراه دولتی ایران موسوم به 091 (به خصوص در تهران) برای استفاده از درآمدزاترین سرویس تلفن همراه با مشکلات بسیاری روبرو هستند. در همین زمینه یک منبع آگاه در تماس با دفتر روزنامه از اعتصاب سراسری اس ام اس ها به دلیل اختلالات و مشکلات فراوان در شبکه پیام کوتاه تا اطلاع ثانوی خبر می‌دهد.

این منبع آگاه که با اصرار بی‌شمار نخواست نامش فاش شود از ارسال نمابری از سوی سخنگوی SMSهای اعتصاب کننده به شرکت ارتباطات سیار خبر می‌دهد که در این نمابر بر ادامه اعتصاب تا دیدار با مدیرعامل این شرکت و رفع تمامی مشکلات موجود تاکید شده است.

در حالی که بر اساس خبرهای منتشر شده این اعتصاب از هفته گذشته آغاز شده اما نمایندگان ارتباطات سیار در همان زمان هرگونه اختلال در شبکه پیام های کوتاه را تکذیب و اعتصاب کنندگان را به حضور در سر کار خود دعوت کرده بودند.

بر همین اساس کارشناسان امنیتی معتقدند که تکذیب اختلال در شبکه پیام‌های کوتاه باعث عصبانیت SMSها شده که این امر دامنه اعتصابات را تا هفته کنونی گسترش داده است.

به هر حال با افزایش اعتصابات، مقامات شرکت ارتباطات سیار که راهی بجز مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط و واسطه با اس ام اس های شاکی را در مقابل خود نمی‌دیدند سرانجام پس از یک هفته و در گفت و گویی مشکلات شبکه پیام کوتاه اپراتور اول را تایید و آن‌ها را در اختلالات سیستم انتقال مرکز الغدیر عنوان کرده و تصریح کردند این مشکلات در حال حاضر برطرف شده است.

اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. علی رغم تسلیم شرکت ارتباطات سیار و اعتراف به وجود مشکل در شبکه پیام کوتاه اپراتور اول و اعلام برطرف شدن مشکلات برای بار دوم، اس ام اس های عصبانی در یک اقدام انتحاری با تکرارهای بی‌شمار، خود را به مقصد می‌رسانند. به این صورت بر روی اعصاب فرد گیرنده تظاهراتی پر سر و صدا برقرار کرده و به شیوه‌ای دیگر مشکلات خود را در یک جامعه 17 میلیون نفری مطرح می‌کنند.

به هر حال این طور که پیداست این داستان حالا حالاها ادامه دارد و شاید در آینده و در خبرها، اعتصاب گسترده اس ام اس‌های ایرانی به عنوان طولانی ترین اعتصاب تاریخ اعتصابات عنوان شود.

در پایان به عنوان یک تجربه پیشنهاد می‌شود با وعده دادن یک بسستی یا یخمک آن هم در این روزهای گرم، دست اس ام اس درخواستی خود را گرفته و به اتفاق به سوی مقصد مورد نظر حرکت کنید. این کار دست کم چهار فایده دارد. نخست آنکه احتمالا پیام شما زودتر به گیرنده منتقل می‌شود. دوم آنکه دیدارها تازه می‌شود سوم آنکه گشتی در شهر خود زده‌اید و آخر هم تردد بین شهری افزایش یافته و به نوعی به سهمیه بندی و گران شدن نرخ بنزین اعتراض می‌شود.

  • ۸۶/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">