ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتیاد به رایانه را جدی بگیرید

| يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۸۸، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

پایگاه اینترنتی دویچه وله (صدای آلمان) نوشت: اعتیاد به کامپیوتر، به عنوان خطری در کمین کاربران است، در اروپا نزدیک به سه درصد جوانان 12 تا 18 سال به اینترنت معتادند و میزان اعتیاد به اینترنت در میان جوانان تایوان و کره‌ جنوبی بالاتر از همین رقم در اروپا است.
به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی دویچه وله در گزارشی آورده است:

برخی از جوانان کشورهای کره‌ جنوبی و تایوان روزانه نزدیک به 10 ساعت از وقت آزاد خود را صرف کار با اینترنت و کامپیوتر می ‌کنند که در این میان، آنها شبکه اجتماعی روابط و ارتباط با جهان واقعی را از دست می ‌دهند.

"زابینه بتسینگ" مسوول امور مواد مخدر دولت آلمان، روز 12 تیر در برلین در همایش تخصصی "اینترنت و بازی‌ های کامپیوتری" موضوع نشانه ‌های شروع اعتیاد به کامپیوتر را با کارشناسانی از کره، چین و آمریکا بررسی کرد.

در این همایش کارگاه ‌های بسیاری تدابیر جلوگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان به اینترنت را توضیح دادند، بسیاری از شکل‌ های اعتیاد، مانند وابستگی به مصرف الکل، مواد مخدر یا قمار، حالتی شناخته شده ‌اند، آنها در گذشته بررسی شده‌ اند و درباره آنها کتاب ‌های بسیاری نیز نوشته شده است اما در مورد بازی ‌های کامپیوتری و اینترنت وضع به گونه‌ ای دیگر است.

"کای مولر" با عنوان کارشناس رشته روان ‌شناسی دانشگاه ماینتس، در این باره گفت: اعتیاد به اینترنت هنوز به عنوان یک اختلال روانی مجزا به رسمیت شناخته نشده است، سازمان بهداشت جهانی با انتشار کتابچه ‌ای ملاک ‌هایی را مشخص کرده که بر اساس آن اختلال ‌های روانی دسته ‌بندی می ‌شوند، در کتابچه سازمان بهداشت جهانی، اعتیاد به اینترنت و کامپیوتر هنوز به عنوان اختلالی مستقل دسته ‌بندی نشده است.

بر همین اساس، در مورد بازی ‌های کامپیوتری این بازی یا اینترنت است که فرد همواره به آن وابستگی دارد، "آلکساندر آکسمان" با عنوان روان‌ شناس یک درمانگاه اعتیاد در شهر "نوین‌ کیرشن" آلمان، نیز به واکنش‌ های پرخاشگرانه یا افسرده‌ افرادی اشاره می ‌کند که به بازی‌ های اینترنتی معتاد هستند، آنها در صورت دست نیافتن به خواسته خود این دو حالت را بروز می ‌دهند.

در کشور چین اعتیاد به اینترنت و کامپیوتر بسیار بالا و به عنوان عاملی مضر برای سلامت ملی مردم این کشور شناخته شده است، کارشناسان گمان می ‌کنند، این امر با فشار کاری در چنین کشورهایی پیوستگی داشته باشد، آشکار است که پژوهش درباره بیماری وابستگی به اینترنت و کامپیوتر در آغاز راه است.

آکسمان با عنوان کارشناس روان ‌شناسی، درباره راه‌ های کنونی درمان این نوع اعتیاد می ‌گوید: برای شروع درمان می‌ توان کارهای گوناگونی را آغاز کرد، برای نمونه تمرین اعتماد به نفس و ارتباط با دیگران راه‌ هایی برای بازگرداندن بیمار به جهان واقع و واقعیت‌ های زندگی هستند.

  • ۸۸/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">