ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متخصصان سایبری ایالات متحده سه ماه را در آلبانی می گذرانند تا در کنار نیروهای آن کشور، نقاط ضعف شبکه و ابزارهای هک را در پی حملات سایبری ایران به سیستم‌ های دولتی شناسایی کنند.
به گزارش سایبربان، عملیات موسوم به شکار به جلو، یک اقدام دفاعی که به دعوت مقامات خارجی انجام شده است، اولین عملیاتی است که در آلبانی، متحد کوچکتر ناتو انجام می شود. فرماندهی سایبری ایالات متحده این عملیات را که توسط نیروی ماموریت ملی سایبری خود (CNMF) اداره می شود، در 23 مارس فاش کرده است.
سرلشکر ارتش ویلیام هارتمن، فرمانده نیروی مأموریتی، در بیانیه ای می گوید که این عملیات پرسنل فرماندهی سایبری آمریکا (CYBERCOM) را به فعالیت های دشمن نزدیکتر کرده و در عین حال روابط بین المللی را ارتقا می دهد.
وی افزود:

در یک محیط پویا که عوامل سایبری مخرب تلاش می‌کنند از شبکه‌ها، داده‌ها و زیرساخت‌های حیاتی ما سوءاستفاده کنند، ما یک مزیت نامتقارن کلیدی داریم که دشمنانمان از آن بی بهره هستند: مشارکت‌های پایدار، مانند این همکاری با آلبانی.

ایران در ماه های ژوئیه و سپتامبر شبکه های آلبانیایی و سرویس های دولتی کلیدی آفلاین از جمله سیستم مدیریت اطلاعات کل را که جزئیات ورود و خروج از کشور را ردیابی می کند را هدف قرار داده بود.
دولت بایدن جنگ دیجیتالی را محکوم کرده و در نهایت ایران را تحریم کرد. استراتژی امنیت سایبری دولت آمریکا، ایران را به عنوان یک قدرت سایبری رو به رشد و پناهگاهی امن برای سوء استفاده کنندگان باج افزاری شناسایی کرده است.
ناتانیل فیک، سفیر ایالات متحده در حوزه فضای سایبری و سیاست دیجیتال، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفته است:

ایالات متحده همچنان متعهد به همکاری با آلبانی برای تامین امنیت آینده دیجیتال خود است و اطمینان حاصل می‌کند که ارتباط نیرو ها برای نوآوری، بهره‌وری و توانمندسازی است. وی همچنین از سایر کشورها خواست که ایران را در قبال حملات سایبری مخرب خود پاسخگو بدانند.

نیروی ماموریت ملی سایبری آمریکا، بیش از 30 بار در حداقل 22 کشور - از جمله اوکراین، قبل از حمله روسیه - مستقر شده است تا شبکه‌های دور را تقویت کرده و با اطلاعاتی که می‌تواند در کشور اعمال شود، بازگردد.
عملیات شکار به جلو بخشی از استراتژی تعامل مداوم فرماندهی سایبری آمریکا است، ابزاری برای ارتباط مداوم با دشمنان و حصول اطمینان از انجام حرکات پیشگیرانه و نه واکنشی.
هارتمن می گوید: زمانی که از ما برای شکار در شبکه ‌های کشورهای شریک دعوت می‌شود، می‌توانیم فعالیت‌های دشمن را در فضای مجازی شناسایی کرده و با شریک خود در میان بگذاریم تا اقدامات لازم را انجام دهیم. سپس می‌توانیم با افشای ابزارها، تاکتیک‌ها و رویه‌های دشمنان خود، هزینه‌هایی را بر دشمنان خود تحمیل کنیم و وضعیت امنیت سایبری شرکا و متحدان خود را بهبود بخشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">