ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعطای وام به زوج‌های بالای 80 سال

| دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر

چرا تعجب کردین؟ به نظر شما اشکالی داره به زوج‌های بالای 80 سال وام ازدواج بدن؟ مثلا اشکالش چی هست؟

مگه اونا دل ندارن؟ مگه اونا خرج ندارن؟

برای باز کردن چرایی اعطای وام ازدواج به سالخوردگان، سراغ سخنگوی بانک ... رفتم و علت رو جویا شدم. اون هم ضمن دفاع از اعطای وام به زوج‌های بالای 80 سال گفت: ببینید عزیزم ما معتقد هستیم که افراد سالخورده عموما دارای نوه و نتیجه و نبیره هستن و خب تقریبا بزرگ فامیل محسوب می‌شن. پس مخارج اونا بیشتر هست و این وام می‌تونه کمک خوبی برای شروع زندگی جدیدشون باشه.

آقای سخنگو ادامه داد: البته توجه داشته باشید که این افراد سالخورده از تجربه به مراتب بیشتری از جوونا برخوردار هستن. مثلا این که اونا می‌دونن چه تعداد مهمون باید دعوت کنن، چقدر غذا سفارش بدن، اصلا مراسم بگیری یا پول پیش خونه رو جور کنن و از این جور مسایل. پس عاقلانه‌تر رفتار می‌کنن و وامی که ما بهشون می‌دیم می‌ره در جای درستی هزینه می‌شه که به ساماندهی زوج‌ها و کمک به شروع زندگی‌ها کمک بیشتری می‌کنه.

سخنگو می‌گفت: این تنها دلیل تصمیم بانک ... برای اعطای وام به زوج‌های بالای 80 سال نیست. ما کار کارشناسی بسیار زیادی روی این موضوع کردیم. شما توجه داشته باشید که احتمال طلاق و جدایی در زوج‌های مسن به مراتب کمتر از زوج‌های جوان هست. الان زوج‌هایی به ما مراجعه می‌کنند که بندگان خدا اصلا نای حرف زدن هم ندارند. خب وقتی شما زیاد حرف نزنی علتی هم برای دعوا کردن پیش نمیاد.

نکته دیگه این که زوج‌های بالای 80 سال احتمال آلودگیشون به انواع مواد مخدر کمتر هست. شما مطلع هستین که الان تعداد زیادی از جوانان احتمال گرایش به انواع و اقسام گل و گیاه و شیشه و غیره رو دارند. وقتی جوونی معتاد بشه خب طلاق رخ می‌ده. بعد وامی که ما دادیم چی میشه؟ هیچ! باد هوا می‌شه. اما یک فرد کهنسال به خاطر آبروشون هم که شده وام ما رو بر می‌گردونن هر طور شده.

آقای سخنگو دست آخر هم گفت: در نهایت این که به نظر شما احترام به بزرگترها واجب نیست. ما یه وام محدود و مشخص داریم با این اوصاف شما قبول نداری این وام باید به زوج‌های بالای 80 سال داده بشه؟

من چیزی برای گفتن نداشتم و به دور دست خیره شده بودم. فقط یاد وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات افتادم که دارن به شرکت‌های قدیمی، بورسی و پولدار حوزه ICT می‌دن. بعد با خودم گفتم خب تا حالا از این زاویه به موضوع نگاه نکرده بودم.

توصیه اخلاقی: تا زمانیکه از این زاویه به موضوعی نگاه نکردین، قضاوت نکنید.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

 

  • ۹۴/۰۹/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">