ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرایی شدن معافیت مالیاتی پنج ساله شرکت های تولید کننده نرم افزار از امسال خبر داد.

فرزاد اسماعیل زاده روز سه شنبه در حاشیه نشست مدیران شرکت نرم افزاری با نمایندگان سازمان امور مالیاتی در محل ساختمان معاونت آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در گفت و گو با ایرنا افزود: قانون معافیت مالیاتی شرکت های نرم افزاری تابستان گذشته (1394) وضع شده بود و امسال نخستین سالی است که این قانون اجرایی می شود.
وی با بیان این که طبق ماده 132 قانون مالیات های مستقیم شرکت های دارنده پروانه بهره برداری از سال 1380 به مدت چهارسال مشمول معافیت مالیاتی بودند، گفت: این درصورتی است که این معافیت در رابطه با شرکت های نرم افزاری اعمال نمی شد.
اسماعیل زاده ادامه داد: با تعاملات انجام شده بین دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان امور مالیاتی، ابهامات موجود در اجرای قانون فوق رفع و از این پس شرکت های تولید کننده نرم افزار که از وزارت صنعت پروانه بهره برداری دریافت کنند، مشمول معافیت مالیاتی پنج ساله می شوند.
وی این اقدام را در راستای حمایت هرچه بیشتر از صنعت نرم افزار دانست و گفت: در این گردهمایی که با حضور بیش از 120 تن از مدیران و نمایندگان شرکت های نرم افزاری همراه بود، نمایندگان سازمان امور مالیاتی ابهامات موجود در این قانون را پاسخ دادند.
مدیرکل توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به حضور نمایندگانی از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و بانک توسعه صادرات در این نشست گفت: در این نشست در خصوص ارائه تسهیلات ویژه ریالی و ارزی قبل از صادرات و بعد از صادرات برای صنعت نرم افزار و صادرات آن توضیحات مبسوطی ارائه شد.

  • ۹۵/۰۴/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">