ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح سرویس نظارت تصویری ابری مخابرات

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم رونمایی از سرویس نظارت تصویری ابری، گفت: شرکت مخابرات باید برای ارائه سرویس‌های جدید و فناورانه پیشقدم شود و از این شبکه بزرگ که مشتریان دائمی در کشور دارد به خوبی استفاده کند.

به گزارش ایرنا، سامانه نظارت تصویری «هوبان» امروز در شرکت مخابرات افتتاح شد. این سرویس جزو پیشروترین سرویس‌های نظارتی تصویری ابری در دنیا است. از کل سامانه نظارت تصویری، فقط دوربین‌ها در محل مشتری نصب می‌شوند. مشتری نیازی به نگهداری و پشتیبانی زیرساخت سخت‌افزاری ضبط، مدیریت و انتقال تصاویر ندارد و به صورت ابری دریافت می‌کند.

همچنین کاربر هزینه شبکه انتقال تصاویر را به صورت زمانی پرداخت می‌کند و نه حجمی. این باعث می‌شود از محاسبات پیچیده پهنای بند، قطعی تصاویر به دلیل افزایش پهنای باند مصرفی از میزان خریداری شده و موارد متعدد دیگر رهایی یابد. در این سرویس که شرکت مخابرات با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی آن را ارائه می‌دهد دوربین مداربسته و ملزومات نصب به صورت رایگان‌ (امانی) در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. این سرویس ابتدا در تهران و پس از آن در شهرهای دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

«مجید سلطانی» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین رونمایی از سرویس نظارت تصویری «هوبان» که در شرکت مخابرات ایران برگزار شد، گفت: تقریبا چند ماه قبل بحث کارهای مطالعاتی طرح استفاده از خدمات ابری در شرکت مخابرات آغاز شده است. در ماه‌های پایانی سال در کمیته تجاری نیز جلساتی را به این موضوع اختصاص دادیم اما برای این‌که طرح نظارت تصویری به نتیجه برسد و روند کار طولانی نشود تصمیم گرفتیم به آن سرعت بخشیم و طرح را به صورت پایلوت اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: این طرح را در یکی از مناطق تهران به صورت پایلوت پیاده‌سازی و نتیجه را بررسی کردیم. امیدواریم با همکاری مدیران استان‌ها و معاونت تجاری بتوانیم این طرح را در تمام استان‌ها جلو ببریم و به مرحله‌ای برسیم که طرح هوبان به صورت کشوری اجرا شود.

سلطانی افزود: مناطق استانی مخابرات از امروز سرویس نظارت تصویری هوبان را دنبال خواهند کرد تا به زودی شاهد ارائه این طرح به صورت کشوری باشیم. خام‌فروشی سرویس‌های مخابرات برای افزایش درآمد انتخاب‌های دیگری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: شرکت مخابرات باید برای ارائه سرویس‌های جدید و فناورانه پیشقدم شود و از این شبکه بزرگ با مشتریان دائمی در کشور استفاده کند. در استان‌ها کارهای خیلی خوبی صورت گرفته و سرویس هوبان نیز باید به مشترکان شرکت مخابرات ارائه شود.

همچنین «داوود زارعیان» معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات نیز در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما افزایش درآمد مخابرات و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران است. سیاستی که در کمیته راهبرد مصوب شد استفاده از خدمات جدید و سرویس‌های نوین در شبکه مخابراتی کشور با کمک شرکای تجاری است.

وی تاکید کرد: وظیفه شرکت مخابرات و مناطق استانی ما این است که برای سال ۱۴۰۵ درآمدی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان برای مخابرات پیش‌بینی شد و می‌توان ۳۰ درصد از این مبلغ را از حوزه فناوری‌های نوین به دست بیاوریم. همه ما به اینجا رسیده‌ایم که دوران سرویس‌های قدیمی با هزینه زیاد بهره‌وری زیادی ندارد.

زارعیان گفت: مطالعاتی که سال ۲۰۲۲ انجام شد نشان داد ۷۸ شرکت تلکامی بزرگ با میلیون‌ها دلار سرمایه درآمدشان کمتری از ۷ شرکت فناوری است. همین مسئله ضرورت ورود به دنیای فناوری را افزایش می‌دهد و ما نیز در این مسیر قدم خواهیم برداشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">