ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح شبکه علمی بعد از انتخابات

| دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی و بهره برداری از فاز نخست شبکه علمی کشور با همکاری وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح دانشگاه علوم پزشکی مجازی، گفت: فاز نخست شبکه علمی کشور آماده بهره برداری است و این شبکه در ۲۵۰۰ نقطه دانشگاهی در شهر تهران راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: قرار است مراسم افتتاح این پروژه با همکاری وزارت علوم و وزارت ارتباطات بعد از انتخابات برگزار شود.

واعظی با اشاره به افتتاح دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: توفیق حضور در هیأت امنای این دانشگاه را دارم که خوشبختانه تلاشی که برای ایجاد زیرساخت آموزشی در این راه استفاده می‌شود، خستگی را از تنمان در می‌کند.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های آموزش مجازی فواید بسیاری برای کشور دارد و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه در کلانشهرها باید به دنبال راهکارهایی باشیم که وقت استاد و دانشجو به طور بهینه استفاده شود.

واعظی بحث عدالت آموزشی را از دیگر موارد ضروری آموزش مجازی برشمرد و گفت: نباید فکر کنیم که ایران فقط تهران و چند شهر بزرگ با چند دانشگاه خوب و هیأت علمی خوب است، حق همه فرزندان ما این است که از امکانات استفاده کنند؛ اما نمی‌توان شعار داد که این امکانات را برای همه در همه جا فراهم کنیم اما می‌توانیم با آموزش مجازی، بستر خوبی را برای تحقق عدالت آموزشی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در شبکه انتقال داده، رخ داده، این است که از ابتدای ایجاد آن تا ابتدای دولت یازدهم، ۹۰۰ گیگابیت بر ثانیه بوده که این میزان به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه به میزان ۱۱ برابر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شبکه پهنای باند در ابتدای دولت ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بوده که آن نیز با ۱۵ برابر افزایش، به بیش از ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

واعظی تصریح کرد: دسترسی‌های مختلفی را در کشور ایجاد کرده‌ایم که این کار بزرگی است و به زودی فیبر نوری به ابتدای دانشگاه‌ها، بنگاه‌ها و منازل می‌رسد.

وی با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای ارتباط با شبکه فیبر نوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با بهره‌برداری شبکه علمی کشور که به زودی با همکاری دکتر فرهادی وزیر علوم صورت می‌گیرد، دانشگاه شما نیز به این شبکه متصل می‌شود تا بتوانید از فیبر نوری این شبکه استفاده کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: وزارت بهداشت در حوزه آموزش مجازی و نیز خدمت‌رسانی و آموزش اعضای هیأت علمی و دانشجویان، کمک‌های قابل توجهی به این موضوع داشته‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">