ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افت سرعت اینترنت رایتل در رومینگ ملی

| شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۱ ب.ظ | ۱ نظر

مدیرعامل رایتل با انتقاد از دامپینگ در دیتای موبایل و مشکل مشترکان این اپراتور در رومینگ ملی گفت: در حالی که 2 اپراتور همراه اول و ایرانسل نسل 3 را به مشترکان خود ارائه می دهند اما اینترنتی که در رومینگ ملی به مشترکان رایتل می دهند نسل ۲ است.

به گزارش  فارس، سیدمجید صدری در یک نشست خبری از کامل شدن پوشش نسل 4 رایتل در فاز جدید توسعه شبکه این اپراتور تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون 270 سایت LTE در تهران نصب شده است.

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه با انتقاد از وضعیت اجرای طرح ترابرد پذیری شماره موبایل (تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل) گفت: از وضعیت ترابرد پذیری رضایت نداریم. زیرا مشترکان در بخشی از مراحل ترابردپذیری پشیمان و ناراضی می‌شوند و از طی ادامه مراحل انصراف می‌دهند.

وی ادامه داد: تمامی این موارد را به رگولاتوری ارجاع دادیم و انتظار داریم که مردم بتوانند با مشکلات و موانع کمتری اختیار تعویض اپراتور خود را داشته باشند و اقدامات ضدرقابتی در این زمینه کاهش یابد. 

صدری با انتقاد از دامپینگ (زیرفروشی) در بازار دیتای موبایل گفت: هنوز دامپینگ ادامه دارد که در این باره به رگولاتوری شکایت کرده‌ایم. در مرحله‌ای این شکایت بررسی و دستورالعمل‌هایی صادر شد اما هنوز به طور کامل برطرف نشده و معتقدیم بازار رقابتی باید سالم باشد.

مدیرعامل رایتل با اشاره به وضعیت اجرای طرح رومینگ ملی موبایل گفت: هم اکنون رومینگ ملی با 2 اپراتور دیگر برقرار است اما با اپراتور همراه اول رومینگ بیشتری داریم. 

وی با انتقاد از ادامه مشکل مشترکان رایتل در رومینگ ملی گفت: هنگام استفاده از دیتا در رومینگ ملی وضعیت شبکه از نسل 3 به نسل 2 تغییر می‌کند که باعث افت کیفیت دیتای مشترکان و در نتیجه نارضایتی آنها می‌شود. این در حالی است که دو اپراتور همراه اول و رایتل نسل 3 را ارائه می‌دهند اما در رومینگ ملی هنوز نسل 2 به مشترکان رایتل توسط 2 اپراتور دیگر ارائه می‌شود. 

صدری گفت: این موضوع را به رگولاتوری اعلام کرده‌ایم و امیدواریم این مشکل برطرف شود.

نظرات  (۱)

رایتل بایستی پوشش شبکه خود را گسترش دهد.رومینگ ملی تنها برای  برطرف  کردن خدمات پایه برای یک اپراتور که پوشش کمتری دارد در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">