ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش اخاذی جنسی اینترنتی در کانادا

| يكشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

گزارش‌های مربوط به استفاده از تصاویر یا فیلم‌های جنسی برای باج‌گیری از قربانیان در کانادا افزایش یافته است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بر اساس آمار منتشر شده در کانادا،در دهه گذشته گزارش‌های اخاذی جنسی توسط پلیس در کانادا نزدیک به 300درصد افزایش یافته و این جنایت با شیوع ویروس کرونا افزایش قابل توجهی داشته است.

پایگاه اینترنتی «گلوبال نیوز» اعلام کرده است که گزارش‌های مربوط به استفاده از تصاویر یا فیلم‌های جنسی برای باج‌گیری از قربانیان در کانادا، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. معمولاً در این اخاذی‌ها از قربانیان خواسته می‌شود از طریق خدمات پرداخت آنلاین و یا کارت‌های هدیه آنلاین به شکنجه‌گران خود پول پرداخت کنند.

بر اساس گزارش این پایگاه اینترنتی کانادیی، تاکنون پلیس شهر لث‌ بریج کانادا 43 گزارش اخاذی جنسی در سال 2022 دریافت کرده است که 20درصد از قربانیان زیر 18 سال سن داشته‌اند که جوان‌ترین آنها 13 سال داشت.

بر اساس اعلام پلیس لث بریج، این اخاذی های جنسی برای دریافت پول از سوی شبکه های بین المللی جنایت سازمان‌یافته که می‌تواند تحقیقات جنایی را به «چالش سیاسی» و «بی‌کفایتی برخی مدیران دولتی کانادا» تبدیل کند.

همچنین مدیر یک مرکز حمایت از کودکان به نام سایبرتیپ در کانادا گفت: «حجم بی‌سابقه‌ای از گزارش‌ها از سوی جوانان و والدین آنها در مورد گرفتار شدن به تاکتیک‌های اخاذی تهاجمی دریافت کرده است که به صورت میانگین حدود 300 مورد اخاذی آنلاین در ماه می‌رسد.»

به گفته این مدیر مرگز حمایت از کودکان، بررسی 322 مورد اخاذی جنسی توسط این مرکز در ماه جولای نشان می دهد که 92 درصد از اخاذی های صورت گرفته از پسران یا مردان جوان بود.

  • ۰۱/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">