ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش قیمت پهنای باند در منطقه

| سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت kish ict (ارایه دهنده تکنولوژیهای ارتباطی، ماهواره ای و شبکه ای) افزایش قیمتهای پهنای باند و هزینه های اجرایی تکنولوژیهای ماهواره ای باعث افت این حوزه در کشور شده است.

دکتر هادی کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بکارگیری تکنولوژیهای ماهواره ای در کشور گفت: در حال حاضر بحث ماهواره در کشور کاملا افت پیدا کرده و بازار آن هم بسته شده که دلایل آن هم متنوع است.

وی اضافه کرد : کاهش بودجه فناوری اطلاعات و IT و افزایش هزینه های این حوزه از دلایل کاهش بکارگیری این تکنولوژی در کشور است.

مدیر عامل شرکت kish ict گفت : در کشور شایع شده که آمریکا، فرکانسهای ماهواره ای را برای عراق و افغانستان خریداری کرده اند و همین باعث شده که قیمتهای پهنای باند افزایش پیدا کند. همچنین که این حوزه هم به صورت درست از سوی مسوولین حمایت نمی شود و تمام اینها باعث رکود این حوزه شده است.

وی افزود: عملیتهای اجرایی این حوزه بوسیله شرکتهای خصوصی انجام نمی شود وما تجربیاتمان را برای سالهای بعد ذحیره کرده ایم و امیدواریم حداقل تا دو سال دیگر زمینه های لازم برای فعالیتهای مثمر ثمر فراهم شود.

کاظمی در ادامه به فعالیتهای شرکتهای خصوصی در زمینه بحث WAN اشاره کرد و گفت: در زمینه بحث WAN ما در کشور به جایگاههای خوبی دست پیدا کردیم، همچنین که ما به عنوان مشاور با شرکت مخابرات همکاری داریم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات به ما PORT هایی داده که با افزایش تخصص ما در این زمینه باعث رشد این حوزه در کشور شده است، ولی هنوز بروکروسیهای اداری برای شرکتهای خصوصی مشکل ساز است و بهتر است برای افزایش و رشد این حوزه برای این مسایل هم تمهیداتی اتخاذ شود.

در سال گذشته قیمت هر یک کانال فرکانسی 5 هزار دلار بوده است که با افزایش هزینه های پهنای باند این قیمت به عددی دور از توان خریداری شرکتها رسیده است.

  • ۸۶/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">