ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش 35 درصدی تعرفه اینترنت در سوریه

| جمعه, ۴ اسفند ۱۴۰۲، ۰۶:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

پس از افزایش قیمت برق، سوخت و نان، یک منبع در شرکت مخابرات سوریه اعلام کرد: این شرکت در آستانه افزایش 35 درصدی قیمت خدمات مخابراتی و اینترنت و افزایش 50 درصدی هزینه نصب و راه‌اندازی اولیه آن از ماه مارس آینده قرار دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، افزایش قیمت خدمات ارتباطی در سوریه چهار ماه پس از آخرین افزایش صورت می‌گیرد چرا که سازمان تنظیم مقررات ارتباطاتی نوامبر گذشته قیمت‌ها را با افزایش 25 تا 30 درصدی تعرفه پایه خدمات مخابراتی تلفن همراه و افزایش 30 درصدی قیمت‌ها ارتباطات ثابت و اینترنتی تعدیل کرد.

سازمان تنظیم مقررات ارتباطاتی روز گذشته اعلام کرد این اصلاحیه به دلیل افزایش چشمگیر هزینه‌های قطعات اساسی و هزینه‌های عملیاتی شبکه مخابرات سلولی و ثابت و با هدف اطمینان از تداوم خدمات انجام می‌شود

شرکت‌های مخابراتی سیارتل و ام‌تی‌ان اعلام کردند که قیمت‌های جدید خدمات مخابراتی و اینترنتی برای خطوط اعتباری تلفن همراه ۴۷ لیره سوریه به ازای هر دقیقه تلفن همراه و27 لیره برای هر مگابات خارج از بسته‌های اینترنتی است.

در همین ارتباط، «محمود حسین»، اقتصاددان سوری معتقد است که افزایش قیمت مواد اولیه، انرژی و خدمات در سوریه و به دنبال آن افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزدها در یک ماه پیش، باعث افزایش تورم و قیمت دلار شده است که روز گذشته هر دلار به 15 هزار لیره در شرکت‌های صرافی رسید.

حسین به العربی الجدید گفت: «افزایش قیمت انرژی مستقیماً بر قیمت اقلام اصلی مصرفی نظیر نان، سبزیجات و گوشت تأثیر گذاشته و موجب افزایش نرخ فقر و گرسنگی به بیش از 90 درصد مردم سوریه شده است، در عین حال افزایش قیمت‌ اینترنت و مخابرات به نظر من مستقیماً به نفع دولت است زیرا دو شرکت تلفن همراه متعلق به همسر رئیس جمهور سوریه یعنی اسماء الاسد است.»

مرکز «قاسیون» در دمشق میانگین هزینه زندگی یک خانواده سوری ۵ نفره را ۱۲,۰۵۵,۶۲۲ لیره سوریه در ابتدای سال ۲۰۲۴ تخمین زده است در حالی که میانگین حقوق دریافتی در این کشور 300 هزار لیره است.

در پی افزایش شدید تورم و مشکلات معیشتی، طی سال ۲۰۲۲ میلادی در منطقه شمال غرب سوریه بیش از ۸۸ مورد خودکشی، از جمله ۵۵ مورد خودکشی که منجر به مرگ(۱۶ کودک و ۱۷ زن)، علاوه بر ۳۳ اقدام به خودکشی ناموفق(۱۷ زن و دو کودک)، ثبت شده است.

بر اساس گزارش اداره کل پزشکی قانونی، مناطق تحت کنترل دولت سوریه از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ۳۰ نوامبر گذشته ۱۴۶ مورد خودکشی را در مناطق تحت کنترل دمشق ثبت کرده است که شامل ۹۹ مرد و ۴۷ زن بوده است، در حالی که در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در سال گذشته ۲۴ مورد خودکشی گزارش شده است.

  • ۰۲/۱۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">