ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزودن ربات هوش‌ مصنوعی به محصولات اپل

| سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت آمریکایی «اپل» از راه‌اندازی یک سیستم هوش مصنوعی «شخصی» با نام «اپل اینتلیجنس» و مشارکت با شرکت «اوپن. ای. آی» سازنده «چت جی. پی. تی» برای افزودن این ربات هوش مصنوعی در ابزارهای «آیفون، آیپد و مک» خبر داد.

به گزارش ایرنا از آی تی‌وی، شرکت اپل از برنامه‌های خود برای آوردن ابزارهای هوش مصنوعی مولد به محصولات این شرکت رونمایی کرد و قول داد ابزارها را برای کاربران شخصی بسازد. این شرکت همچنین از مشارکت با اوپن ای آی سازنده ابزار صوتی و مکتوب چت جی پی تی برای وارد کردن این ربات گفت‌وگوی هوش مصنوعی به گوشی‌های آیفون و سایر دستگاه‌های اپل خبر داد.

این شرکت فناوری آمریکایی همچنین آغاز به کار یک سامانه برگرفته از هوش مصنوعی موسوم به «اپل اینتلیجنس» (Apple Intelligence) را اعلام کرد که در همه پلتفرم‌ها و دستگاه‌های این شرکت کار خواهد کرد و می‌تواند مشکلات کاربران را حل کند، به پیام‌واره‌ها (prompts) پاسخ دهد و قادر به ایجاد متن و تصاویر جدید است.

این سیستم شرکت اپل در حالی پا به عرصه گذاشته است که پیش از این شرکت‌های رقیب مانند گوگل و مایکروسافت، دستیارهای برگرفته از هوش مصنوعی را برای کمک به کاربران در کارهای روزمره ایجاد و معرفی کرده اند. اما اپل اینتلیجنس به عنوان سامانه‌ای شخصی‌تر مطرح شده است.

اپل می‌گوید این سیستم قادر خواهد بود تا اطلاعاتی را از نرم‌افزارهای مختلف در گوشی همراه بگیرد و در کارهایی مانند برنامه‌ریزی یاری برساند. همچنین خلاصه‌ و بازنویسی پیشنهاد و تصاویر جدیدی بر اساس ایده‌هایی از کاربران ایجاد کند. این کارها هم اکنون در ابزارهای هوش مصنوعی مولد در محصولات دیگر شرکت‌ها متداول هستند.

اما اپل در تلاش دیگری برای متمایز شدن در حوزه دستیار هوش مصنوعی، می‌گوید سیستم این شرکت ریشه در حوزه خصوصی خواهد داشت و اکثر فرایندها را روی خود دستگاه بدون نیاز به رایانه‌ها و سرورهای خارجی اجرا خواهد کرد.

این شرکت علاوه بر احیا و نوسازی دستیار مجازی خود با نام «سیری» (Siri) با سیستم جدید اپل اینتلیجنس، موضوع مشارکت با شرکت اوپن ای آی سازنده را هم تایید کرد و این چت بات محبوب وارد آیفون، آیپد و رایانه‌های مک خواهد شد.

این سیستم همچنین شامل یک ابزار جدید تولید ایموجی با نام گنوموجی/ Genmoji خواهد بود که به کاربران اجازه خواهد داد تا ایموجی‌های خود را بر اساس افراد و تم‌های آنها ایجاد کنند.

تیم کوک مدیر اجرایی اپل گفت: اپل اینتلیجنس موجب تحول در کارهایی می شود که کاربران می توانند با محصولات ما انجام دهند. همچنین کارهایی که محصولات ما می توانند برای کاربران انجام دهند نیز متحول خواهد شد.

  • ۰۳/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">