ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افشاگری روسیه از حملات سایبری آلمان

| چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای آلمانی خود از حملات سایبری آلمان به زیرساخت‌های روسیه خبر داد.

سرگئی لاوروف در دیدار با هایکو ماس اعلام کرد روسیه در سال گذشته و سال جاری حملات گسترده‌ای از سوی آلمان به تأسیسات و سازمان‌های خود ثبت کرده است. 

لاوروف اظهار داشت: ما در خصوص وضعیت تعامل‌مان در حوزه امنیت سایبری با آلمان نگرانیم. در سال گذشته و امسال حملات زیادی به تأسیسات و سازمان‌های روسیه ثبت‌شده که از سوی شبکه‌های آلمان انجام‌شده است. 

به گزارش سایبربان؛ این مقام دولتی بیان داشت که مرکز ملی هماهنگی‌های روسیه در حوزه رخدادهای رایانه‌ای از ماه ژانویه سال گذشته تا اواخر ماه می سال جاری 75 حمله سایبری از سوی آلمان به منابع روسیه و بیش از 50 سازمان دولتی این کشور ثبت کرده است. 

به گفته لاوروف، روسیه 75 نامه و اطلاعیه به طرف آلمانی فرستاده و تنها 7 مورد پیام رسمی دریافت کرده است که در آن‌ها پاسخی به مسائل اصلی مطرح‌شده، ارائه نشده است.

مسائل مطرح‌شده این بوده که هر یک از این رویدادها و حملاتی که به منابع و سازمان‌های دولتی روسیه انجام می‌شوند، به‌صورت تخصصی موردبررسی قرار گیرند. 

وزیر امور خارجه آلمان در این دیدار اعلام کرد روسیه و آلمان باید با صراحت در مورد مسائل مربوط به روابط میان دو کشور و  حمله سایبری به بوندستاگ و قتل یک شهروند گرجستانی در پارک تیرگارتن برلین بحث و گفتگو کنند.

هایکو ماس گفت تاکنون بسیاری از گفتگوهای دوجانبه روسیه و آلمان در مورد موضوعات مهم به علت پاندمی کرونا ویروس لغو شده‌اند که در آینده از سر گرفته خواهند شد.  

  • ۹۹/۰۵/۲۲

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">