ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افشای حمله سایبری به ۳ واحد تصفیه آب آمریکا

| يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

طبق گزارشی جدید تعداد حملات باج افزاری گروه‌های هکری به واحدهای تصفیه آب در آمریکا بیشتر از اطلاعات قبلی است و ۳ حمله باج افزاری به این واحدها به تازگی فاش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، براساس گزارش مشترک آژانس زیربنا و امنیت سایبری، اف بی ای، ان اس ای و آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا واحدهای تصفیه آب در ایالت‌های نوادا، مین و کالیفرنیا در ۲۰۲۱ میلادی با حمله باج افزاری روبرو شدند. هر سه مورد تا ۵ شنبه هفته گذشته نیز فاش نشده بود.

حمله سایبری به واحدهای تصفیه آب درحالی افشا شده که میزان حملات باج افزاری به سازمان‌های عمومی و خصوصی در سراسر آمریکا افزایش یافته است.

در هر سه حمله، مجرمان سایبری کنترل واحد تصفیه آب و سیستم‌های دستیابی به داده‌ها را در اختیار گرفتند. مدیران با کمک بخش‌های گفته شده واحدهای تصفیه را از راه دور رصد می‌کنند. در سال ۲۰۲۰ میلادی یک حمله سایبری مشابه این ۳ رویداد در نیوجرسی نیز رخ داده بود.

پیش از این ۳ حمله باج افزاری فاش نشده در ۲۰۲۱ میلادی، واحد تصفیه آبی در ایالت فلوریدا نیز هک شده بود. در آن رویداد هکر سعی کرده بود مقدار هیدروکسید سدیم در آب را ۱۱ هزار درصد افزایش دهد. اما یک کارمند به سرعت متوجه تغییر شد و این تغییر را معکوس کرد.

  • ۰۰/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">