ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمانده نیروی انتظامی گفت: یک کارگروه مشترک بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه در خصوص جرایم فضای مجازی تشکیل می‌شود تا بتوان به صورت آنلاین به جرایم رسیدگی کرد.

خبرگزاری فارس- حسین اشتری با اعلام افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گفت با افتتاح آن تمام همشهریان و کاربران فضای مجازی می‌توانند با پلیس فتا در ارتباط بوده، پیشنهادات و گزارشات خود را به صورت برخط به پلیس اطلاع دهند.

وی افزود: پلیس فتا هم اگر متوجه موضوعاتی شود که باعث آسیب کاربران می‌شود آنها را منعکس می‌کند تا کاربران در آرامش و امنیت بیشتری به سر برند.

وی گفت: کاربران فضای مجازی می‌توانند شکایت خود را نیز از طریق مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا پیگیری کنند و ظرف کمتر از 10 دقیقه پاسخ خود را دریافت کنند مگر اینکه خطوط اشغال باشد چرا که به طور عادی ظرف 10 دقیقه پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در خصوص سرانجام تلگرام گفت: این موضوعات در کارگروه تعیین مصادیق مطرح شده و ما اختلافی در این زمینه نداریم؛ نظرات خود را اعلام کرده‌ایم و در جلسه بعدی نتایج نهایی اعلام می‌شود.

این مقام ارشد نیروی انتظامی درباره رشد فضای سایبری و فضای مجازی در کشور گفت: رشد فضای مجازی یک حرکت سریع بوده و تناسب آن باید آمادگی بیشتری برای استفاده از فرصت‌ها و همچنین پیشگیری و مقابله با تهدیدها را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید در مرحله اول اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه را داشته و در مرحله بعدی اقدامات مقابله‌ای را در دستور کار داشته باشیم تا بتوان فضای مجازی در کشور را یک فضای امن کرد تا مردم بتوانند با احساس امنیت از این فضا استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: اگر جایی احساس شود که موجب آسیب به مردم و خانواده‌ها می‌شود دستگاه‌های دولتی باید اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این آسیب را داشته باشند و نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت.

اشتری در مورد حضور و فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: آمار حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی که توسط شورای عالی فضای مجازی اعلام شده رقم قابل توجهی است که بتوانیم جلوی آسیب‌های این فضا را بگیریم.

اشتری تصریح کرد: باید مشخص کنیم که اقدامات ایجابی چه باید باشد؛ اقدامات سلبی برای ما مشخص است و روزمره با ان سر و کار داریم و نسبتا مسلط بر آن هستیم ولی باید مشخص کرد که در این فضا چه کار ایجابی می‌توان انجام داد.

  • ۹۴/۱۰/۱۲

پلیس

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">