ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

الزامات امنیتی خدمات ابری تدوین می‌شود

| شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح کلان و الزامات امنیتی خدمات ابری با راهبری مرکز ملی فضای مجازی در دست تدوین است.

ابوذر عرب سرخی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما در پژوهشکده امنیت از سال ۹۸ تاکنون با راهبری مرکز ملی فضای مجازی درگیر پروژه‌ای تحت عنوان «طرح کلان و الزامات امنیتی خدمات ابری» هستیم.

وی ادامه داد: این الزامات امنیتی برای عرضه کنندگان خدمات ابری و دریافت کنندگان این خدمات، رهنمودهایی را ارائه می‌دهد.

عرب سرخی گفت: قالب این پروژه رویکرد حفاظت از داده برای عرضه کنندگان است که مسئولیت حقوقی و قانونی حفاظت از داده و حفظ حریم خصوصی سرویس گیرندگان را برعهده می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این طرح قرار است در صحن شورای عالی فضای مجازی مطرح و به عنوان یک سندواره الزامات کلان برای عرضه کنندگان خدمات ابری مصوب شود.

رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: پیش نویس این پروژه مطابق با الزامات سطح بالا و سیاستهای شورایعالی فضای مجازی، تا دو ماه آینده تحویل مرکز ملی فضای مجازی می‌شود.

وی گفت: کار مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و باید آن را در تعامل با کمیسیون‌های تخصصی مرکز ملی فضای مجازی جلو ببریم.

به گفته عرب سرخی، تمامی پروژه‌های این پژوهشکده با ماهیت و مضمون کمک به حفاظت از داده‌های سازمانی و صیانت از حریم خصوصی تعریف شده و تمامی آنها مانند یک سری پازل، صیانت از حریم خصوصی و حفظ محرمانگی را پوشش می‌دهند.

  • ۹۹/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">