ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون اول رئیس جمهور با ارسال بخشنامه‌ای، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها را ملزم به بارگذاری اطلاعات در "سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی" نمود.

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با ارسال بخشنامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها در تاریخ ۲۱ فروردین ماه، کلیه شرکت‌های دولتی مشمول ماده (۴) قانون محاسبات عمومی کشور و ماده (۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را ملزم کرد تا ضمن معرفی نماینده تام‌الاختیار خود به دفتر امور شرکت‌های دولتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات خود را در "سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی"  تکمیل و بارگذاری کنند.

براساس این ابلاغیه، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و شرکت‌های مادرتخصصی نیز موظفند در خصوص شرکت‌های زیر مجموعه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز مکلف شد امکانات مورد نیاز به منظور دسترسی به این سامانه را فراهم نموده و گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی یادشده موضوع این بخشنامه را در مقاطع زمانی شش ماهه به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال کند.

تصویر این ابلاغیه جهانگیری در زیر آمده است:

به گزارش خبرگزاری فارس، این ابلاغیه در راستای شفاف سازی بودجه شرکت های دولتی صادر شده است که فقدان آن در زمستان سال گذشته و همزمان با بررسی لایحه بودجه ۹۸ مورد انتقاد گسترده نمایندگان مجلس، کارشناسان و رسانه ها قرار گرفته بود و نهایتا منجر به تصویب بندهایی در قانون بودجه ۹۸ با هدف شفاف سازی بودجه این شرکت ها توسط نمایندگان مجلس شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">