ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور گسترش همکاریهای مشترک و در راستای بهبود سیاستگذاری برنامه ریزی در زمینه تبادل داده و اطلاعات تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور گسترش همکاریهای مشترک و در راستای بهبود سیاستگذاری برنامه ریزی در زمینه تبادل داده و اطلاعات تفاهم نامه امضا کردند.

این تفاهم نامه بر تبادل داده و اطلاعات در زمینه شناسایی بهتر اقشار کم درآمد، امور بیمه ای و حمایتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و بیمه ای ، تکمیل پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و هدفمند سازی یارانه های نقدی و غیر نقدی تاکید دارد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه کمیته همکاری تبادل داده تشکیل خواهد شد.

شریعتمداری این تفاهم نامه را گامی به سوی یکپارچه سازی حسابرسی بیمه ای و مالیاتی دانست و تاکید کرد: مطابق با این تفاهم نامه بنگاهها دیگر با دو بازرس جداگانه مواجه نخواهند شد.   

وی با تاکید بر این که در صورت تبادل اطلاعات شرایط بسیار بهتری برای فعالان اقتصادی فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی کشور بسیار گسترده و پیچیده است. نظام الکترونیکی منسجم می‌تواند آن را شفاف و دسترسی به اطلاعات را در جهت بهبود فضای کسب و کار تسریع کند.

شریعتمداری با اشاره به این که سازمان تأمین اجتماعی 42 میلیون و 600 هزار مخاطب در کشور و  14 میلیون زیرمجموعه بیمه‌پرداز دارد، بیان کرد: نظام هوشمند برای حسابرسی به سیستم مالیاتی کشور و هم مبالغی که به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود، بسیار موثر است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که تا اواخر مهر ماه تبادل اطلاعات خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور داشته باشیم، تصریح کرد: با استفاده از اطلاعات دستگاه‌ها به طور مشترک، به ویژه برای فعالان اقتصادی در راستای بهبود فضای کسب و کار و کاهش هزینه‌های مبادله، خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد داد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">