ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان معتقدند که امنیت سایبری، اولویت اصلی شرکت‌ها در سال 2021 خواهد بود.

به گزارش سایبربان؛ در دنیای سریع و دیجیتالی امروز، تعداد حملات سایبری از نظر حجم و پیچیدگی افزایش یافته است. به همین دلیل استفاده از روش‌های امنیت سایبری بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. طبق امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، امنیت سایبری هنر محافظت از شبکه‌ها، دستگاه‌ها و داده‌ها در برابر دسترسی غیر مجاز یا استفاده مجرمانه و اطمینان از محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن اطلاعات است.

حملات سایبری غالباً با هدف قرار دادن دستیابی، دستکاری یا از بین بردن اطلاعات حساس، اخاذی پول از کاربران یا قطع روند فعالیت‌های تجاری یا برنامه‌های تحقیقاتی مانند بیماری کووید-19با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌ها همراه است. اساساً، این حملات سایبری می‌تواند نقض داده‌ها با هدف سرقت اطلاعات شخصی، مالکیت معنوی، اسرار تجاری و اطلاعات مربوط به پیشنهادات، ادغام‌ها و قیمت‌ها یا حمله انکار سرویس (DoS) برای غیرفعال کردن سیستم‌ها و زیرساخت‌ها باشد. کاهش تهدیدات ناشی از حملات سایبری به زمان نیاز دارد، زیرا آنها علاوه بر مختل کردن فعالیت‌های تجاری، اقتصاد ملی را نیز ضعیف می‌کنند. برای مقابله با تهدیدات سایبری، روش‌های معمول مانند نصب نرم‌افزار ضد بدافزار یا ممیزی ورود به سیستم دیگر کافی نیست. از این رو مدیران ارشد امنیت اطلاعات (CISO) و محققان و کارشناسان امنیتی در حال استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تقویت نرم‌افزار امنیت سایبری موجود هستند که می‌تواند به پیش‌بینی به موقع، شناسایی و پیشگیری کمک کند.

«Analytics Insight» پیش‌بینی کرده که بازار جهانی امنیت سایبری با 8.1 درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) از 153.9 میلیارد دلار در سال 2019 به 227.4 میلیارد دلار در سال 2023 خواهد رسید. آمریکای شمالی با 41 درصد سهام، منطقه برتر امنیت سایبری در سراسر جهان است. پیش‌بینی می‌شود بازار منطقه با 8.5 درصد رشد کند و از 63.7 میلیارد دلار در سال 2019 به 95.6 میلیارد دلار در سال 2023 برسد. اروپا با سهام بازار 30 درصد با 7.7 درصد نرخ رشد مرکب سالانه از 45.5 دلار به 65.8 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش می‌یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بازار امنیت سایبری در منطقه آسیا و اقیانوسیه با سهام 23 درصدی با 8.4 درصد نرخ رشد مرکب سالانه از 35.3 میلیارد دلار در سال 2019 به 52.8 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یابد. کارشناسان معتقدند که بازار «ROW» با سهام 6 درصد نیز در 7 درصد نرخ رشد مرکب سالانه از 9.5 میلیارد دلار در سال 2019 به 13.2 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یابد. در عین حال، راه‌حل‎های امنیت سایبری با رشد 16.1 درصدی در بودجه، از 6.2 میلیارد دلار ناچیز در سال 2019 به 11.1 میلیارد دلار در سال 2023 خواهد رسید. همچنین کسب و کارها برای مقابله با مجرمان سایبری، مشتاق به استفاده از راهبردها و روش‌های امنیت سایبری خواهند شد، زیرا ما بیش از گذشته به فناوری متکی هستیم.

جدا از تهدیدات سایبری در حال رشد، تقاضای ارائه دهندگان اصلی دیدگاه امنیت سایبری برای راه‌حل‌های امنیت سایبری ابری، تقاضای قوانینی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) و محصولات جدید امنیت سایبری، که با استفاده از هوش مصنوعی و سایر فن‌آوری‌های مخرب تولید می‌شوند، افزایش خواهد یافت. با این وجود، تنگناهای خاصی در حال ظهور هستند که ابتدا باید به آنها توجه شود. این موارد ازدیاد موارد باج‌افزار، افزایش تهدیدات اینترنت اشیا، سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد اشکال جدید تهدیدات سایبری و خطرات بلاک‌چین هستند.

  • ۹۹/۱۰/۱۵

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">