ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امید به رفع محدودیت برخی پلتفرم‌ها

| سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۰۴:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران (نصر) گفت: امیدواریم با همراهی مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات محدودیت‌های پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب رفع شود. در این دوره شاهد همراهی شخص وزیر ارتباطات در مواردی مثل آزادی زندانیان حوزه فناوری و رفع مسائل صاحبان کسب‌وکارها بودیم.

به گزارش ایرنا، «حسین اسلامی» در نشست خبری پایان سال این سازمان اظهار داشت: در چند ماه اخیر با ایجاد محدودیت در دسترسی به اینستاگرام و واتساپ، کاربران مجبور شدند از روش‌های دیگری برای برقراری ارتباط استفاده کنند. اتفاقات دیگری مانند فیلتر گوگل پلی رخ داده که به کسب وکارها آسیب جدی زده است.

وی افزود: معتقدیم چون این محدودیت‌ها با نظر شورای امنیت کشور برقرار شده، با رفع موانع امنیتی باید به حالت قبل برگردد. آن چیزی که دنبال می‌کنیم برگشت به شهریور است. به نظر می‌رسد این موضوع پیچیدگی‌هایی را در پی دارد و سعی ما این است که اختلالاتی که اکنون وجود دارد، رفع شود. به دنبال این هستیم تا پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و کلاب هاوس رفع محدودیت شوند. درباره واتساپ و اینستاگرام نیز این نظر را داریم که واتساپ به عنوان یک پیام‌رسان بین‌المللی رفع فیلتر شود.

اسلامی تاکید کرد: علاوه بر محدودیت‌های موجود ما یکسری اختلال داریم که آن‌ها نیز باید رفع شوند. اختلال‌هایی مانند دیر ارسال شدن پیامک بانکی که ربطی به اینترنت نیز ندارند. این مسائل باید رفع شوند تا کسب و کارها آسیب نبینند. آن دسته از پلتفرم‌هایی که بدون دستور قاضی و قانون محدود شده‌اند، باید رفع محدودیت شوند. امیدواریم در کنار واتس‌اپ و اینستاگرام دیگر موضوعاتی که در حال پیگیری آن هستیم با همراهی مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات رفع شوند.

رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران افزود: تمام موضوعاتی که در حال پیگیری آن هستیم، را با صراحت اعلام می‌کنیم. صرفا موضوع مربوط به رفع محدودیت‌های اینترنت است که تصمیم بر آن شد پس از به نتیجه رسیدن آن را اعلام کنیم تا مشکلی پیش نیاید. زمانی آزادی فعالان صنف فناوری را پیگیری می‌کردیم، نیز اطلاع‌رسانی انجام ندادیم، چراکه رسانه‌ای شدن به این موضوع کمک نمی‌کرد، اما همگی نتیجه را دیدیم. بسیاری از این افراد مشمول عفو شدند و حتی سابقه‌ای برای آن‌ها ثبت نشد.

اسلامی خاطرنشان کرد: در مواردی که حاکمیت به جمع‌بندی قطعی به یک موضوع رسیده به جز اطلاع‌رسانی و بیانیه کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد. برخی افراد انتظار داشتند در این مدت ما تجمع اعتراضی داشته باشیم، در حالی که کار تشکل این نیست. ما حتی در سخت‌ترین شرایط امنیتی با نامه‌نگار یک تریبون آزاد برگزار کردیم.

رئیس سازمان صنفی استان تهران افزود: در آزادی فعالان صنف فناوری اطلاعات شخص وزیر همکاری کرد، ما که نمی‌توانیم این مسئله را پنهان کنیم. در موضوعی که برای مدیرعامل دیوار رخ داده بود، وزیر ارتباطات شخصا ورود کرد. انتقادات ما سرجای خود است و محکم آن را بیان می‌کنیم، اما در بسیاری موارد حمایت خاص دیدیم و آن را نیز بیان می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما در تعامل با رسانه، اعضای خودمان و حاکمیت منفعت اعضا را دنبال می‌کنیم؛ به طور خلاصه هیچ موضوعی نبوده که با حاکمیت تعامل کرده باشیم، و هیچ خروجی‌ای نداشته باشد. برخی اوقات البته خروجی، مخالفت بوده که این نیز طبیعی است. ما با رئیس مجلس بیش از سه ساعت جلسه حضوری داشتیم و تقریبا چیزی نبود که در آن جلسه مطرح نشده باشد. با وزیر ارتباطات نیز موضوعات مهمی را مطرح کردیم.

اسلامی تاکید کرد: با وجود مخالفت با محدودیت دسترسی به اینترنت و رقبای خارجی، از پلتفرم‌های بومی حمایت جدی خواهیم کرد. پلتفرم‌های داخلی می‌توانند منشا اثر در کشور باشند. نگاه ما این است که محدودیت ایجاد کردن برای رقبا به نفع پلتفرم‌های داخلی نیست.

رئیس سازمان نظام صنفی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند شما که با اینترنت طبقاتی مخالف بودید، چرا برای رفع آن نامه نگاری کردید. ما در حال پیگیری مسائل مربوط به رفع محدودیت اینترنت هستیم و سعی ما این است که برای تعامل بهتر این موضوعات را رسانه‌ای نکنیم. این تعهد ما همچنان پابرجاست و دبیرخانه مشترکی با تشکل‌های همسو تشکیل شده تا پیگیر رفع محدودیت‌ها باشیم. امیدواریم تا مدتی دیگر برخی از محدودیت‌های حداقلی رفع شوند.

وی افزود: اعتقاد داریم کل سازمان نصر باید در تمام استان‌ها به صورت یک تشکل متحد عمل کند. ضمن اینکه در دوره ششم سازمان نصر مصوبات خوبی در حوزه مالی و دیگر حوزه‌ها داشتیم.

اسلامی درباره نمایشگاه الکامپ گفت: در سنوات گذشته به دلیل کرونا الکامپ برگزار نشد و امیدواریم مرداد سال آتی این نمایشگاه را برگزار کنیم. آمادگی لازم را در خودمان ایجاد کردیم تا این مراسم را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

رئیس سازمان نظام صنفی با بیان اینکه در در دوره ششم سازمان نصر تحولات زیادی رخ داد، گفت: تولید داخل موضوعی است که بیش از گذشته به آن پرداختیم. در گذشته اینطور به نظر می‌رسید که سازمان صرفا با واردکننده همراهی می‌کند اما اکنون در حوزه نرم‌افزار و سخت افزار با بخش‌هایی که تولید بومی انجام می‌دهند همراه هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">