ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات الکترونیکی ۱۴۰۰ منتفی شد

| شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۹، ۰۵:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی برگزار نخواهد شد، گفت: تعرفه‌های انتخابات ۱۴۰۰ تا پایان اسفند امسال چاپ و سال آینده در استان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از صداوسیما، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه بازدید از مراحل چاپ تعرفه‌های اخذ رأی گفت: چاپ تعرفه‌ها با امنیت بالا در اولویت است تا هیچ جعلی درباره آن صورت نگیرد و خوشبختانه همه تضمین‌هایی که به ما داده شده در چاپ تعرفه‌ها رعایت شده است.

وی عنوان کرد: آن طور که به ما قول داده‌اند تا پایان اسفند همه تعرفه‌ها چاپ می‌شود و سال آینده با هماهنگی ناظران انتخابات در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، بحث انتقال به استان‌ها انجام می‌شود تا تعرفه‌ها به موقع در اختیار حوزه‌ها و شعب قرار گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تأمین سلامت رأی دهندگان در ایام شیوع کرونا چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ افزود: سال گذشته با هماهنگی ناظران انتخابات موضوع استامپ را حذف کردیم چرا که با وجود دستگاه احراز هویت استامپ معنا ندارد چرا که استامپ برای این است که یک فرد به جای دیگری رأی ندهد و وقتی افراد با کد ملی احراز هویت می‌شوند نیازی به استامپ نیست و بر همین اساس در انتخابات ۱۴۰۰ اصلاً روی موضوع استامپ فکر نکرده‌ایم.

عرف گفت: در انتخابات سال گذشته بیش از ۹۹ درصد در احراز هویت، صحت داشتیم و فقط معدود مواردی بود که دستگاه، مشخصاتشان را تشخیص نمی‌داد که ناظران انتخابات هم اجازه رأی دادن را می‌دادند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: بحث صندوق الکترونیکی انتخابات برای برگزاری کامل انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منتفی است.

عرف در ادامه گفت: انتخابات الکترونیک ۲۸ فرآیند دارد که یک فرآیند آن صندوق الکترونیک است و دوستان ما در شورای نگهبان سوالاتی درباره این دستگاه داشتند که البته ما پاسخ دادیم، اما به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: البته ما با مجلس شورای اسلامی مذاکره کرده‌ایم که انتخابات الکترونیکی در شوراها به تعداد صندوق‌هایمان در ۸ کلانشهر انجام شود و رأی دهندگان به نامزدان انتخابات شوراها می‌توانند با خیال راحت به صورت الکترونیکی رأی دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">