ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتشار اخبار جعلی حزب حاکم انگلیس در فیس‌بوک

| سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

بررسی های یک موسسه انگلیسی نشان می دهد حزب محافظه کار انگلیس تبلیغاتی با محتوای دروغین را در فیس بوک منتشر کرده و از این طریق تلاش کرده مردم این کشور را فریب دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، بررسی های موسسه فول فکت در انگلیس نشان می دهد حزب محافظه کار انگلیس روز جمعه گذشته مطلب دروغینی را به عنوان دستاورد خود در فیس بوک در قالب آگهی در معرض دید کاربران قرار داده است.

در این آگهی به خبری در بی بی سی استناد و ادعا شده که حزب بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ۱۴ میلیارد پوند پول نقد را برای تقویت و ارتقای کیفیت مدارس این کشور هزینه می کند.

اما بررسی مقاله ای که در سایت بی بی سی مورد استناد این آگهی قرار گرفته، نشان می دهد رقم واقعی که حزب محافظه کار قصد دارد برای تقویت مدارس انگلیس هزینه کند، ۷.۱ میلیارد دلار است.

انتشار اطلاعات دروغین و غیردقیق در تبلیغات فیس بوکی توسط افراد و شرکت های خصوصی پدیده تازه ای نیست، اما اینکه یک حزب سیاسی مشهور در انگلیس که قدرت را در این کشور در دست دارد از فیس بوک برای دروغ پراکنی استفاده کند، امری قابل تامل و کم سابقه محسوب می شود.

فیس بوک در واکنش به این خبر اعلام کرده آگهی یادشده را مورد بررسی قرار می دهد و در مورد آن تصمیم گیری می کند. بی بی سی و حزب محافظه کار انگلیس هنوز در این مورد واکنشی از خود نشان نداده اند.

  • ۹۸/۰۶/۲۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">