ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخی نمایندگی های یک اپراتور موبایل با تبعیض‌آمیز خواندن رفتار اپراتور در برابر نمایندگی‌های امور مشترکان، می‌گویند: اجازه ارایه برخی خدمات پردرآمد به صورت انحصاری و با رانت به برخی دفاتر خاص واگذار شده است.

به گزارش فارس، مالکان برخی از دفاتر نمایندگی همراه اول می‌گویند که اخیرا طرحی از سوی همراه اول برای گرید بندی نمایندگی ها، به سه سطح A، B و C ارایه شد که برای ارتقاء رتبه باید دستورالعمل هایی اجرا می‌شد.

 

*گلایه از عملی نشدن وعده اپراتور در اجرای تعهدات رتبه‌بندی 
به گفته این مالکان، از مهمترین موارد دستورالعمل ارتقا از B به A، داشتن ملک تجاری بالای 70 متر در خیابان اصلی و پرتردد، طراحی فضای یونی فرم با هزینه های سنگین، استخدام 5 کارمند تمام وقت و 2شیفت، دیزاین، کانتر و با گران ترین برندهای معرفی شده توسط اپراتور بود. با وعده‌های اپراتور برای افزایش درآمد برخی نمایندگی های گرید B اقدام به ارتقا به گرید A کردند و تصور داشتند که افزایش درآمد هزینه ها را پوشش خواهد داد.
آنها با گلایه از اینکه برخی مفاد قرارداد پس از گذشت چندین ماه هنوز محقق نشده، می‌گویند: پس از هر بار اعتراض پاسخ می‌گیریم که اگر راضی نیستید قرارداد را لغو کنید که در این صورت هیچ هزینه ای به نمایندگی ها داده نمی شود.
براساس اظهارات این افراد، برخی موارد این قرارداد شامل نظارت دفاتر گرید A بر دفاتر گرید B و تخصیص درصدی از سود به این دفاتر، تعطیلی مراکز تلفن ثابت که در آن ها امور همراه اول انجام می شد، فروش لایه یک سیم کارت و پخش آن توسط نمایندگان گریدA و برآورد درآمد 70 تا 80 میلیونی برای این دفاتر بوده است.

 

*گلایه از رفتار تبعیض آمیز با نمایندگی‌ها
این مالکان نمایندگی همراه اول به موضوع مهم‌تر دیگری نیز معترض‌اند. آنها از وجود رانت برای چندین نمایندگی معدود صحبت می‌کنند.
بر اساس اظهارات این همکاران همراه اول، این اپراتور با ایجاد رانت برای چندین نمایندگی معدود درآمد سالانه حدود 10 تا 15 میلیاردی ایجاد کرده است، به این معنی که سود نمایندگی گرید A تنها بین چند نمایندگی تقسیم می شود که روز به روز قدرتمندتر شده و به سدی برای تقسیم درآمد بین تمام نمایندگی ها تبدیل شده‌اند. این نمایندگی های خاص با تکیه بر قدرت، توان اعتراض را از دیگر نمایندگی ها نیز گرفته اند.
آنها برخی اموری انحصاری در نمایندگی های ویژه همراه اول را این طور اعلام کردند: «تحویل سیم کارت همراه اول به آنها که تقسیم سیم کارت توسط آن دفاتر به سایر نمایندگی ها انجام می شود و این انحصار باعث در آمد سالانه 10 تا 15 میلیاردی شده است و ایجاد چند شرکت اقماری و پیمانکاری برای شرکت همراه اول و جلوگیری از برنده شدن سایر شرکت ها در مزایده از دیگر رفتارهای تبعیض آمیز است.»

خبرنگار فارس این موضوع را از همراه اول پیگیری کرد اما به نتیجه‌ای نرسید. پس از انتشار خبر نیز در صورت تمایل اپراتور، فارس برای انتشار توضیح یا پاسخ مربوطه آمادگی دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">