ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی رغم اظهارات مسئولان نمایشگاه بین‌المللی تهران مبنی بر اینکه تحریم موجب رونق نمایشگاهها شده است، برخی معتقدند: تحریم مخاطبین الکامپ را کاهش داده است.

شورای شهر تهران در سال ۸۳ به دلیل آثار ترافیکی سنگینی که به خاطر برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در اطراف نمایشگاه بین المللی تهران رخ می‌داد، مصوب کرد که برگزاری هرگونه نمایشگاه پر مخاطب در این مکان ممنوع است و این گونه نمایشگاه‌ها تنها در شهرآفتاب برگزار شوند.

شاه می بخشد و محسن خان نمی بخشد/ دفاع رئیس شورای شهر از برگزاری الکامپ در تهران

در همین راستا عملیات ساخت و تجهیز شهر آفتاب هم با سرعت بیشتری انجام شد و به منظور سهولت تردد شهروندان ایستگاه مترو شهر آفتاب هم در این مکان ساخته شد.

شاه می بخشد و محسن خان نمی بخشد/ دفاع رئیس شورای شهر از برگزاری الکامپ در تهران

در خرداد ماه ۹۶ نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان پر مخاطب‌ترین نمایشگاه کشور در شهر آفتاب برگزار شد تا هم این نمایشکاه عملا مورد بهره برداری قرار گیرد و هم دیگر بهانه‌ای برای سایر نمایشگاه‌های پر مخاطب که اصرار به حضور در داخل تهران دارند، وجود نداشته باشد.

اما یک سال بعد نمایشگاه الکامپ (الکترونیک و کامپیوتر) با تکیه بر حمایت‌های شریعتمداری وزیر صنعت وقت، با حضور خود در نمایشگاه بین المللی تهران، قانون ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در نمایشکاه بین المللی تهران را نادیده گرفت و با وجود تذکر شورای شهر از کوچ کردن به نمایشکاه شهر آفتاب خودداری کرد.

شاه می بخشد و محسن خان نمی بخشد/ دفاع رئیس شورای شهر از برگزاری الکامپ در تهران

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران یک روز مانده به برگزاری نمایشگاه الکامپ ۹۷ تهران در تذکری به وزارت صنعت گفت: با وجود تذکر وزیر کشور در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ که بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید معرفی محصولات و خدمات الکترونیک و کامپیوتر کشور است، متاسفانه با اصرار سازمان توسعه تجارت این نمایشگاه در قلب تهران آغاز به کار کرده و شهرداری در این زمینه پیگیری لازم را نداشته است.

وی تصریح کرد: تکلیف برای شهرداری تهران روشن است، لذا بدین وسیله ضمن ارائه تذکر به وزارت صنعت مبنی بر مر قانون، به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود تا نسبت به جلوگیری از بروز چنین مزاحمت‌هایی اهتمام جدی داشته باشد.

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

حالا یک سال از برگزاری غیرقانونی الکامپ در داخل تهران گذشته و قرار شده است امسال هم الکامپ به صورت غیر قانونی مهمان ناخوانده تهرانی شود و ترافیک و آلودگی هوا را هم به آن‌ها سوغاتی دهد.

اظهارات مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی نمایشگاه بین‌المللی تهران حاکی از آن است که امسال الکامپ مخاطب بیشتری نسبت به سال‌های قبل خواهد داشت، و این به معنای آن است که تهرانی مجبورند در این فصل گرم ساعات بیشتری را در ترافیک بمانند و آلودگی بیشتری را برای همشهریانشان ایجاد کنند.

در همین خصوص حمیدرضا آملی مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی نمایشگاه بین‌المللی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۷۴ نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۹۰ نمایشگاه برگزار می‌کنیم که این افزایش تعداد نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد تحریم‌ها نه تنها در رونق برگزاری نمایشگاه‌ها اخلالی ایجاد نکرده بلکه موجب رشد آن در بخش داخلی هم شده است.

شاه می بخشد و محسن خان نمی بخشد/ دفاع رئیس شورای شهر از برگزاری الکامپ در تهران

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی نمایشگاه بین‌المللی تهران  با اشاره به آمار مخاطبین مراجعه کننده به الکامپ گفت: در این گونه نمایشگاه ها تعداد مخاطبین کاهش پیدا نکرده است، بلکه نوع مخاطبین تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: امسال نمایشگاه بورس، بانک، بیمه، نفت، گاز، پتروشیمی و مواد غذایی را داشتیم که به طور متوسط در همه اینها 20 درصد رشد داشتیم.

آملی سال گذشته، مخاطبین الکامپ ۹۶ را روزانه ۱۰ هزار نفر اعلام کرده بود و گفته بود قطعا این آمار در سال ۹۷ بیشتر هم می‌شود.

حالا در شرایطی که اظهارات مسئولان نمایشگاه بین المللی تهران نشان می دهد که الکامپ یک نمایشگاه پر مخاطب است و تحریمها، موجب رونق نمایشگاه های بین المللی تهران شده رئیس شورای شهر تهران خواستار انتقال این نمایشگاه به شهر آفتاب است و اصرار می کند که چون تحریم هستم، این نمایشگاه کم مخاطب شده است!

شاه می بخشد و محسن خان نمی بخشد/ دفاع رئیس شورای شهر از برگزاری الکامپ در تهران

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه چرا بر اساس مصوبه شورای شهر که برگزاری نمایشگاههای پر مخاطب در تهران را ممنوع کرده است، از برگزاری نمایشگاه الکامپ که قرار است در تیر ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود، جلوگیری نمی کنید، گفت: با توجه به جنگ اقتصادی موجود، تعداد افرادی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند کم‌تر از سال گذشته است و لذا این نمایشگاه دیگر پر مخاطب نیست.

اما رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت هم در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف قانون تصمیم دارید که اقدام به برگزاری نمایشگاه پر مخاطب الکامپ در داخل تهران کنید، گفت: چه کسی گفته که این کار ممنوع است؟ ممنوع نیست! و نمایشگاه ها به تناسب شرایط خود در نمایشگاه بین المللی تهران و شهر آفتاب برگزار می شوند.

قول شهرداری برای جلوگیری از برگزاری الکامپ ۹۸ در نمایشگاه بین المللی تهران

در این شرایط زهرا نژادبهرام که تذکر سال قبلش در مورد ممنوعیت الکامپ در تهران به جایی نرسید، می گوید تحت هیچ شرایطی اجازه تکرار قانون شکنی سال قبل را نمی دهیم.

وی در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛، با تاکید بر اینکه مسئولیت مستقیم جلوگیری از برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب مانند الکامپ در تهران با معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران است گفت: طی صحبتی که با آقایان امامی معاون اقتصادی و یزدانی معاون خدمات شهرری داشتم، آنها قول دادند که مصوبه ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در داخل تهران عمل کنند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه معتقدیم حضور حناچی در شهرداری دقیقاً در همین راستا هست، اظهار کرد: شهردار در این جایگاه منصوب شده تا تعادل لازم برای تصمیمات فراملی و منطقه ای شهر تهران را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته نمایشگاه الکامپ بر خلاف قانون برگزار شد، گفت: بعد از این اقدام غیر قانونی پیگیری های متعددی انجام دادیم، و در نهایت به خاطر قولی که مدیریت شهری به ما داد مطمئن شدیم که دیگر در سال ۹۸ و سالهای بعدی الکامپ در تهران برگزار نمی شود. ولی شاهدیم که امسال هم برگزاری الکامپ در تقویم نمایشگاه بین المللی تهران به ثبت رسیده است.

 

اولتیمانوم معاون اقتصادی شهردار به وزیر صنعت

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه به پیشنهاد شهردار تهران نامه‌ای به وزارت صنعت در مورد نمایشگاه الکامپ نوشتیم، گفت: در این نام اعلام کردیم که به خاطر پرمخاطب بودن نمایشگاه الکامپ برگزاری آن در نمایشگاه بین‌المللی تهران، ممنوع است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران  تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیون‌های دولت در حال بررسی هستند که نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه اصلی کشور مطرح شود و نمایشگاه خیابان سئول هم به خاطر اینکه ذیل ماده ۴۴ قانون اساسی است، باید واگذار و جمع‌آوری شود.

وی افزود: پیشنهاد ما به مدیران وزارت صنعت این بود که نمایشگاه خیابان سئول با نمایشگاه شهر آفتاب ترکیب شود تا از این طریق منافع همه کشور  تأمین شود و لذا در این زمینه منتظر هستیم تا پیشنهاداتشان را بدهند و به زودی مذاکره را برای ترکیب این نمایشگاه‌ها را هم آغاز خواهیم کرد.

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

ارتباط تقاطع غیر همسطح ولنجک با سرنوشت نمایشگاه الکامپ چیست؟

نکته جالب توجه در این مورد خاص این است که از چندی قبل شهرداری تهران برای تکمیل و بهره برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح ولنجک از سازمان توسعه و تجارت  زمینی را که در ضلع شمالی چمران متعلق به نمایشگاه بین المللی تهران  است طلب کرده بود که تاکنون با این درخواست موافقت نشده است.

شنیده شده است که سازمان توسعه تجارت موافقت خود با اعطای آن زمین به شهرداری را منوط به موافقت شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاه الکامپ در محل دائمی نمایشگاه های تهران در سئول کرده است.

این شرط گذاری سازمان توسعه و تجارت و نهاد بالادستی آن یعنی وزارت صمت، برای شهرداری تهران 2 انتخاب بیشتر باقی نگذاشته است، انتخاب هایی که هر یک از آنها موجب تضییع حقوق شهروندان می شود.

در این میان شهرداری تهران نه می تواند قید بهره برداری از پروژه ای را بزند که افتتاح آن با یک توافق انجام می شود و نه می تواند چشم خود را بر ترافیک سنگین حاصل از برگزاری الکامپ در پایتخت ببندد.

به نظر می رسد که  اگر دستگاه های دیگر مانند راهنمایی و رانندگی و یا دولت و وزارت کشور به حمایت از شهرداری نپردازند، این یک بازی دو سر باخت برای شهرداری تهران می شود.

بهتر است نمایندگان مجلس و مسئولان برای حل مشکل برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در تهران و اجرای قانون ممنوعیت برگزاری این چنین نمایشگاه هایی همکاری لازم را داشته باشند تا وزارت صمت نتواند با گروکشی خواسته خود را به کرسی بنشاند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">