ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امام جمعه مشهد با انتقاد ‌از عملکرد شورای عالی فضای مجازی گفت: حدود ۱۰ سال از تشکیل این شورا می‌گذرد‌، اما هیچ تحول و تغییر مثبتی در این عرصه به وجود نیامده است.
به گزارش تسنیم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد گفت: مادر موسی (ع) راضی شد فرزندش را به دل رودخانه بیندازد و خطر درندگان و موج خروشان را به جان بخرد، زیرا به قدرت خدا ایمان داشت و ذات اقدس پروردگار به او وعده داده بود که فرزندش را حفظ می‌کند. این وعده خدا بود، اما در عصر حاضر، خدا به کدام خانواده وعده داده که اگر فرزندشان را در اقیانوس ناآرام اطلاعات رها کنند، او را حفظ خواهد کرد؟ در این شرایط، شما آقا یا خانمی که راضی نمی‌شوید فرزندتان یک شب بیرون از خانه تنها بماند، چطور راضی می‌شوید که با مجموعه‌ای از مفاسد اخلاقی و بزهکاری‌های فضای مجازی هم‌آغوش باشد و نسبت به آن بی‌تفاوت می‌مانید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای مجازی، بلای خانمان‌سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است، تصریح کرد: اگر کسی امروز ادعا کند فضای مجازی لازم نیست یا باید آن را به‌کل تعطیل کرد، مثل این است که گفته شود مردم نباید با هواپیما و قطار سفر کنند و اسب و شتر برای مسافرت کافی است. این‌طور نمی‌شود. این دنیا، دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است و اینجا که کسب و معیشت مردم در گرو زیرساخت‌های فضای مجازی قرار گرفته، نباید صورت‌مسئله را پاک کرد.

وی تأکید کرد: حدود 10 سال قبل، رهبر معظم انقلاب در دستوری که درباره فضای مجازی مطرح کردند، شورای عالی فضای مجازی را شکل دادند تا ناظر هوشمند و عامل سازمان‌دهی این عرصه باشد. با این حال، در طول این سال‌هایی که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده، آیا واقعاً تعامل این شورا با شبکه‌های اجتماعی هوشمندانه بوده است؟ آیا نیاز‌ها احصا شده، فضا سنجیده شده و تحولات عرصه اطلاعاتی دنیا تحت رصد قرار گرفته است؟ اینکه نمی‌شود رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورایی را بدهند، همه سران قوا و دستگاه‌های قدرتمند نیز در آن حضور داشته باشند، حدود ده سال هم بگذرد، اما هیچ تحول و تغییر مثبتی در این عرصه به وجود نیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی، سیاست‌گذاری، مدیریت کلان، تصمیم‌گیری لازم، نظارت روزآمد و رصد کارآمد فضای مجازی را از جمله وظایف راهبردی شورای عالی فضای مجازی دانست و گفت: اعضای شورا گزارش عملکرد بدهند که آیا آن‌چه رهبری خواسته واقعاً اجرا شده است؟ چیزی که ما امروز از دولت، مجلس و قوه قضاییه می‌خواهیم، آن است که فضای مجازی را کنترل کنند. این فضا از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی گرفته تا عرصه‌های معیشتی و اقتصادی برای همه مردم لازم است، اما حقیقت این است که باید کنترل شود تا درندگانی که در این فضا رشد کرده‌اند، نتوانند بیش از این ایمان و اندیشه فرزندان ما را تکه‌تکه کنند.

وی ابراز کرد: دشمن از دروازه وسیع فضای مجازی وارد مملکت شده و همه تهاجمات خود را در دستورکار قرار داده است. مردمی که هشت سال دفاع مقدس را اداره کردند، چند صد هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند و وقتی دنیا به سر ما ریخت، دنیا را عقب راندند و عزت اسلام و ایران را حفظ کردند، می‌توانند در این عرصه نیز میدان‌داری کنند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: بسیاری از افراد وقتی با بنده ملاقات می‌کنند، از جسارت یک جریان فضای مجازی به ساحت پیامبر (ص)، حضرت زهرا (س)، اهل‌بیت (ع) و مقدسات خبر می‌دهند درحالی که اگر سؤال کنید شما در مقابل چه کردید، ساکت می‌مانند. عزیزان من، دشمن نه به جنگ جان و مال بلکه به جنگ دین شما آمده است و اگر در این عرصه موفق شود، بعد از آن هم جان شما را خواهد گرفت و هم مال شما را؛ زمانی در این کشور وقتی مارش نظامی به گوش می‌رسید، حتی آن آقاپسر جوان و دخترخانم جوانی که در دومین روز زندگی مشترک بودند، از جا بلند می‌شدند تا از کشور خود دفاع کنند. با این حال، چطور امروز در فضای مجازی می‌بینید که نظام و انقلاب شما را زیر سؤال می‌برند و به اهل‌بیت (ع) اهانت می‌کنند، اما کاری نمی‌کنید؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: رهبری فرمودند جهاد تبیین و این جنگ فقط مربوط به طلاب نیست بلکه همه مردم و همه جوانانی که میدان‌دار جنگ نرم هستند، باید در این فضا وارد عمل شوند. زمانی که وقت مواخذه و حساب فرا برسد، فقط طلاب و فعالان فرهنگی مخاطب قرار نمی‌گیرند بلکه از همه سؤال می‌شود که در برابر توهین به رسول خدا (ص) چه کردند./تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">