ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعات قوای مجریه و مقننه روی سایت شفاف‌سازی حقوق مدیران قرار دارد، گفت: برخی از بخش‌ها اقدام به این کار نکرده‌اند که باید پیگیری شود.

به گزارش حلقه وصل، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز(دوشنبه، ۱۱ شهریور) پارلمان،در تذکری با استناد به بند (۱۱) ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، مبنی بر رعایت حفظ شأن قوه‌مقننه، گفت: از پاسخ‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی متشکریم، اما واقعیت این است که دو سال و نیم از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون شفاف‌سازی حقوق مقامات گذشته و حق مردم در این راستا ضایع شده است.

وی با بیان اینکه مردم نمی‌دانند افرادی که به عنوان مسئول انتخاب‌ کرده‌اند، چقدر حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند، اظهار داشت: کرد: در این راستا چندی پیش رحیمی نماینده تهران و عضو هیئت‌رئیسه از سوی رئیس قوه‌مقننه برای پیگیری اجرای این قانون اقداماتی را انجام داد و بر این اساس اعلام کردند که هیچ دسترسی‌ای مردمی به اطلاعات حقوق مدیران و مسئولان وجود ندارد.

براساس گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین‌شهر، با تأکید بر اینکه شخصاً این موضوع را پیگیری کرده است، گفت: قوای مجریه و مقننه اطلاعات خود را بر روی سایتی که دولت مقرر کرده، قرار داده‌اند اما برخی از بخش‌ها اقدام به این کار نکرده‌اند که باید پیگیری شود.

 

سامانه بارگذاری اطلاعات حقوق و مزایای مدیران راه‌اندازی شده است

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: قوه قضائیه هنوز اطلاعات حقوقی و مزایای خود را در سامانه اطلاعاتی مدیران درج نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی برای پاسخ به سوال محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز درباره علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون ۵ ساله ششم توسعه در مورد راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذیربط در صحن علنی امروز نوبت عصر حضور یافت.

او در ابتدا اعلام کرد: من در زمان تصویب و تدوین برنامه ششم توسعه به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه در مجلس حضور داشتم، بنابراین اشراف کاملی به مباحث کامل این برنامه دارم و بر اساس آن سازمان اداری – استخدامی مسئول راه‌اندازی این سامانه است.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: همکاران ما در سازمان اداری و استخدامی در سال ۸۶ سامانه به صورت کامل راه‌اندازی کرده و طی بخشنامه‌های متعدد از دستگاه‌های اجرایی خواستند تا اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند که تا کنون این کار در حال انجام است البته دستگاه‌ها با توجه به ضوابط فرصتی را درخواست کرده‌اند تا این کار را به طور کامل انجام دهند.

دژپسند در بخش دوم اظهارات خود بیان کرد: جمع‌آوری اطلاعات در یک مقیاس گسترده باید در قالب سامانه‌ای انجام شود که امکان بارگذاری اطلاعات تمام دستگاه‌ها در آن وجود داشته باشد.

او گفت: سازمان اداری و استخدامی در سال ۹۶ یعنی همان ابتدای اجرای قانون برنامه ششم توسعه سامانه را راه‌اندازی کرد، اما باید دستگاه‌های اجرایی هم با وی همکاری کنند، زیرا اکنون دستگاه‌ها زیر مجموعه قوای مقننه و مجریه این بارگذاری‌ها را انجام داده‌اند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود:، اما شهرداری‌ها، نهادها، شرکت‌های دولتی که هیچگونه رابطه منظم و اداری در اجرای این امور نداشتند تاکنون اطلاعات خود را بارگذاری نکرده‌اند.

دژپسند تاکید کرد: قوه قضائیه، نهادها، بنیاد‌ها و شهرداری باید اطلاعات خود را در سامانه حقوق و مزایا بارگذاری می‌کردند که این کار را انجام نداده اند.

او گفت: قوه قضائیه با استناد به اینکه در آستانه تغییر مدیریتی قرار دارد و به تشخیص مدیر قبلی ثبت اطلاعات را موکول به بعد از نقل و انتقالات مدیریتی کرد و اکنون وزیر دادگستری اعلام کرده که آقای رئیسی دستور داده تا بارگذاری اطلاعات مدیران و مسئولان در این سامانه انجام شود که هنوز انجام نشده است.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: شهرداری‌ها، بنیاد‌ها و موسساتی که با این اظهارنظر که ما از لحاظ قانونی تحت نظارت رهبری هستیم مانند  سازمان صدا و سیما اعلام کرده‌اند که باید اذن خاص دریافت کنند، همچنین شرکت‌ها تابعه ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه‌های سازندگی هنوز بارگذاری اطلاعات خود را انجام نداده‌اند.

دژپسند در پاسخ به سوال لاریجانی درباره اینکه چرا اینگونه موارد را در دولت پیگیری نمی‌کنید تا حل شود، گفت: این مسائل در دولت مطرح شده و طبق مصوبه ۸ مرداد سال ۹۸ مقرر شده است، تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شوند که اطلاعات مدیران خود را تا پایان سال جاری در این سامانه درج کنند.

او ادامه داد: همچنین سازمان اداری و استخدامی مکلف شده است تا درباره ورود اطلاعات قوه قضائیه، سازمان‌ها و نهاد‌های وابسته به رهبری را در این سامانه درج کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: همچنین خزانه‌داری و ذیحسابان مکلف شده‌اند تا اطلاعات خود را در سامانه حقوق و مزایا بارگذاری کنند. اکنون بدون هیچ محدودیتی این موضوع تحت نظارت نهاد‌های نظارتی قرار دارد و وزارت اقتصاد اجرای ۱۰۰ درصد این موضوع را وظیفه خود می‌داند تا اطلاعات حقوقی مسئولان و مدیران را در سامانه بارگذاری کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">