ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد نظام صنفی رایانه‌ای از دولت

| شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۸۵، ۱۰:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: دولت مجری بزرگی شده، از این رو گاهی شاهدیم که بزرگترین قراردادهای بخش خصوصی لغو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، طی سال‌های گذشته شاهد اظهار نارضایتی‌هایی بودیم که فعالان بخش خصوصی حوزه IT از عملکرد وزارت ICT داشتند این گلایه‌ها گاهی از طریق رسانه‌ها و گاهی در جلسات و دیدارها به گوشمان می رسید، که این گلایه‌ها در ماه‌های اخیر به تعامل سازنده تبدیل شده که امید است استمرار یابد.

علیرضا علمی، دبیر و نایب رئیس انجمن ارائه دهندگان خدمات اینترنتی نیز می‌گوید: بافت مدیران وزارت ICT‌ از سلامت اقتصادی برخوردار بوده و امید می‌رود در سال‌های آینده این امر در لایه‌های پایینی وزارت نیز ادامه داشته باشد.

علمی می‌افزاید: انتظار شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برقراری ارتباط مستقیم و ارائه امکانات و اختیارات لازم به منظور ساماندهی این شرکت‌ها است.

علمی در مورد طرح اینترنت ملی اظهار می‌دارد: جایگاه شرکت‌های ISP باید در پروژه‌های اینترنتی به خصوص اینترنت ملی تقویت و با حمایت از آنها پتانسیل علمی بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

حسین ریاضی، نایب رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، نیز ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده برای انجام طرح‌ها می‌گوید: در صورتی که برنامه‌های وزارتخانه مشخص شود بخش خصوصی به تناسب این برنامه‌ها می‌تواند حرکت کند.

مهندس سعیدی نائینی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در‌ پاسخ می‌گوید: ابتدا باید بر این باور برسیم که بخشی خصوصی و دولت، ارکان تحول در کشور هستند. بخش دولتی به عنوان سیاست‌گذار، بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار و مجری، نهادهای مردمی نیز نقطه تعامل در ارکان این تحولات محسوب می‌شوند.

سعیدی می‌افزاید: لازم است تا این تکالیف مشخص شود. در این بین بخش خصوصی موظف است در اموری که مربوط به اوست، مانند سرمایه‌گذاری و مشاوره فعالیت کند.

وی در خصوص مشکلات قرار دادها می‌گوید: دولت، مجری بزرگی شده، از این روگاهی شاهدیم که بزرگترین قراردادهای بخش خصوصی لغو می‌شود یاپس از برنده شدن در مناقصه‌ و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان ، قرارداد لغو می‌شود که این اتفاق برای این بخش فاجعه است.

وی در پایان گفت: وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات کار علمی و حساسی را بر عهده دارد.

  • ۸۵/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">