ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد پلیس از کم‌کاری سازمان رگولاتوری

| سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: مالکان سیم کارت‌ها همواره می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ٣٠٠٠١٥٠ از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شوند.

به گزارش خبرنگاران جوان سرهنگ آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: بسیاری از جرائم اینترنتی به واسطه سهل انگاری شهروندان در نگهداری مدارک هویتی، ارسال آن به افراد غریبه و سوءاستفاده مجرمان از هویت افراد در تهیه سیم کارت رخ می‌دهد، به همین دلیل ساماندهی توزیع سیم کارت به نمایندگان فروش و نظام احراز هویت خریداران در کاهش جرائم سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: برخی افراد فرصت طلب با سرقت مدارک هویتی و بدون اطلاع افراد و به واسطه سهل انگاری دفاتر فروش سیم کارت در احراز هویت خریداران اقدام به تهیه سیم کارت به نام اشخاص دیگر می کنند.

سرهنگ آدینه لو با بیان اینکه اکثر جرائم توسط مجرمان سایبری با سوء استفاده از سیم کارت صورت می‌گیرد، افزود: مالکان سیم کارت‌ها می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ٣٠٠٠١٥٠ از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شوند.

او در ادامه گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بازدید مستمر از دفاتر خدمات پیشخوان دولت و نمایندگی‌های فروش اپراتور ها می‌تواند با برخورد قانونی با متخلفان از بروز چنین جرائمی پیشگیری کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">