ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد کارمندان اپل از شرایط کاری آزاد شد

| يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

اپل در پیامی به کارمندانش اعلام کرد آنها می‌توانند درباره دستمزد، ساعات و شرایط کاری صحبت کنند. این اقدام با توجه به سابقه اپل در خصوص رازداری عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیام مذکور در حالی منتشر شده که برخی از کارمندان از شرکت خواسته‌اند تا با اقدامات بیشتری عدم شکاف‌های ناعادلانه در دستمزد را تضمین کند.

اپل در یک پست داخلی شرکت اعلام کرد: سیاست‌هایش مانع از آن نیست که کارمندان آزادانه درباره شرایط کاری حرف بزنند. در بخشی از این پست آمده است: ما کارمندان را تشویق می‌کنیم تا نگرانی‌های خود را در داخل یا خارج شرکت بیان کنند.

به گفته جانک پاریش کارمند سابق اپل، سیاست کسب و کاری اپل هم اکنون نشان می‌دهد کارمندان برای صحبت کردن درباره دستمزدهایشان، ساعات و شرایط کاری تحت فشار نیستند اما کارمندانی که در ماه‌های اخیر در این باره صحبت کرده‌اند با فشارهایی از سوی شرکت برای عدم افشای شرایط شان روبرو شدند.

پاریش به دلیل نقش اش در انتقادات کارمندان علیه این شرکت اخراج شد. او در این باره می‌گوید: نخستین گام اطمینان حاصل کردن از آن است که کارمندان از حقوق خود آگاه هستند.

اپل قبلاً اعلام کرده بود درباره موضوعات خصوصی کارمندانش بحث نمی‌کند و به ایجاد و حفظ فضای کاری مثبت متعهد است.

اقدام این غول فناوری در حالی انجام می‌شود که طیف وسیعی از کارمندان شرکت‌های فناوری در سیلیکون ولی خواهان صحبت درباره شرایط کاری خود و تأثیر فناوری بر جامعه هستند.

  • ۰۰/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">