ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از مالکان پیام‌رسان‌های داخلی خواست نسبت به بررسی دقیق نقض قوانین و فراهم شدن ساز و کار تجدیدنظر در خطاهای نرم‌افزاری و یا سهو و اشتباهات غیرعمدی یا جزیی کاربران و تذکرات قبل تعلیق اقدام کرده و از درج برچسب عمومی در کاربری افراد مبنی بر "تخلف محرز کاربر" خودداری کنند.

به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی روز شنبه اظهار کرد: برخی از پیام‌رسان‌های داخلی با ادعای نقض قوانین توسط کاربران با رصد ربات و به شیوه هوش مصنوعی در پیام‌های خصوصی بین اعضا اقدام به تعلیق دایمی و بدون بازگشت کاربری، بدون حق اعتراض و مشخص نبودن مجرای تقاضاهای‌ بررسی می‌کنند.

وی با بیان این که چنین مواردی صرف‌نظر از اینکه می‌تواند در تشخیص ربات مواردی چون محتواهای مرتبط با شغل و حرفه افراد به اشتباه نادیده گرفته شود، از "برچسب" عمومی برخی پیام‌رسان‌ها مبنی بر تخلفات محرز کاربر انتقاد کرده و آن را مغایر با حقوق شهروندی و حریم و امنیت خصوصی کاربران و نیز عاملی برای نارضایتی و بی‌اعتمادی کاربران به پیام‌ رسان‌های داخلی و کوچ به پیام‌ رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی غیرمجاز دانست.

این مقام قضایی از مالکان پیام‌رسان‌های مدنظر خواست در جهت رعایت حقوق کاربران نسبت به بررسی دقیق نقض واقعی قوانین و فراهم شدن ساز و کار تجدیدنظر در خطاهای نرم‌افزاری و یا سهو و اشتباهات غیرعمدی یا جزیی کاربران و تذکرات قبل تعلیق اقدام کرده و از درج برچسب عمومی در کاربری افراد مبنی بر "تخلف محرز کاربر" خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری‌های بی‌مورد زمینه‌ساز ریزش و دخالت در حریم خصوصی افراد می‌شود، گفت: در حالی که بارها نسبت به عدم کنترل محتواهای عمومی و فراگیر و گسترده غیرقانونی اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که ضمن تبعات سوء فرهنگی، زمینه انواع جرایم را فراهم کرده و ضرورت احراز هویت‌ها در آگهی‌ها و پاسخگویی‌های لازم، بارها تذکر و هشدار داده شده اما خروجی و عملکرد مطلوبی مشاهده نمی‌شود.

دادستان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت عدم لحاظ ظرافت‌های لازم در این حوزه شاهد رویش‌ها در لشگر سایبری دشمن و ریزش در جبهه فضای مجازی خودی در نبرد تسخیر اذهان حاکم و جنگ نرم کنونی خواهیم بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">