ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقال سرمایه‌های هواوی از آمریکا به روسیه

| سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

هواوی از طرح‌های خود برای سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیون دلار برای توسعه خدمات تلفن همراه خود در روسیه پرده برداشت و قول داد حدود ۷.۸ میلیون دلار برای ارتقاء فناوری ۵G در این کشور و آموزش ۱۰ هزار متخصص تا ۲۰۲۵ هزینه کند.
 به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، رن ژنگفی، موسس شرکت هواوی اعلام کرد سیاست های ستیزه جویانه آمریکا در مورد این شرکت، او را مجبور کرده سرمایه‌گذاری خود را به سمت روسیه هدایت کرده و فعالیت‌های خود را در این کشور گسترش دهد.

رن در دیدار از دانشگاه ژیائو تانگ شانگهای گفت:« پس از اینکه آمریکا ما را در لیست سیاه خود قرار داد، سرمایه‌گذاری‌های خود را در آمریکا به روسیه منتقل کردیم. ما سرمایه گذاری خود را در روسیه افزایش، تیم علمی خود را در این کشور گسترش و حقوق دانشمندان روسی را افزایش داده ایم». این دیدار در اواخر مال ماه جولای صورت گرفته ولی دانشگاه  متن سخنرانی رن را تا این هفته منتشر نکرده بود.

 هنوز مشخص نیست بزرگترین فروشنده تجهیزات مخابراتی در دنیا چقدر در روسیه سرمایه‌گذاری کرده است. هواوی از طرح‌های خود برای سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیون دلار برای توسعه خدمات تلفن همراه خود در روسیه پرده برداشت و قول داد حدود 7.8 میلیون دلار برای ارتقاء فناوری 5G در این کشور و آموزش 10 هزار متخصص تا 2025 هزینه کند. این شرکت همچنین با اپراتورهای روسی برای برپایی شبکه های نسل آینده همکاری می‌کند و به راه اندازی اولین منطقه آزمایش 5G در مسکو کمک کرده است.
 دولت ترامپ در بحبوحه درگیری های تجاری با چین، شرکت هواوی و سایر شرکت های چینی را به اتهام تهدید امنیت ملی در لیست سیاه خود قرار داده است.

 گرچه او این اتهام را رد کرده ولی واشنگتن همچنان این شرکت را تحت فشار گذاشته و اخیراً عرضه ریزتراشه های خارجی به آن را ممنوع کرده است. شرکت هواوی در اوایل همین ماه اعلام کرد مجبور است ساخت مجموعه های تراشه برای گوشی های همراه خود را متوقف کند.

 موسس شرکت هواوی در این سخنرانی که جدیدا منتشر شده گفت:« برخی سیاستمداران آمریکا مرگ هواوی را می خواهند. رفتار سیاستمداران آمریکا نمایانگر شرکت ها و جامعه آمریکایی نیست بنابراین هواوی هرگز از آمریکا متنفر نخواهد شد».

  • ۹۹/۰۶/۱۱

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">