ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انجمن صنفی حمل‌و‌نقل هوشمند راه‌اندازی شد

| دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

انجمن صنفی کارفرمایی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند برای متمرکز شدن اقدامات حوزه حمل‌ونقل هوشمند راه‌اندازی شد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این انجمن با تلاش و حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت تا فضایی باشد برای هماهنگی و یکپارچگی اجرای پروژه‌های ملی حمل‌ونقل هوشمند، تعیین استانداردهای یکسان و مدون در این حوزه، جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و قیمت‌گذاری‌های مشخص برای اجرای پروژه‌ها.

یکی از اقدامات مهم بخش هوشمندسازی این ستاد طی دو سال گذشته، شناسایی و تکمیل زیست‌بوم این حوزه است. بر همین اساس نیز تاکنون 220 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند شناسایی شده است. اما عدم وجود یک فضای مشترک برای هم‌افزایی اقدامات و پیشبرد اهداف، اجرای پروژه‌های ملی را کند و تا حدودی ناکارآمد کرده بود.

شکل‌گیری انجمن صنفی کارفرمایی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند تلاشی برای رفع این نواقص و مشکلات موجود است. در واقع این انجمن با هدف ایجاد یکپارچگی در ابعاد فنی و اقتصادی پروژه‌ها و هم‌افزایی فعالیت‌ شرکت‌های عضو ایجاد شده است و تاکنون توانسته در زمینه‌ «برنامه‌ریزی برای یکسان‌سازی تعرفه‌ها»، «ارزیابی عملکرد شرکت‌های عضو»، «بررسی مشکلات بیمه‌ای شرکت‌های عضو»، «بررسی بخشنامه‌ها»، «طراحی وب‌سایت انجمن« و غیره اقداماتی داشته باشد.

  • ۰۰/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">