ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انهدام باند هکرهای حساب‌های بانکی

| دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری اعضای باندی خبر داد که با هک کردن حسابهای بانکی افراد متمول، مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ کیوان ظهیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام جزئیات این خبر افزود: به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام می شود افراد مشکوکی در جلوی یکی از شعب یک بانک در خیابان ملاصدرا در حال انجام اقدامات مشکوک هستند. ماموران کلانتری ۱۴۵ ونک به سرعت به محل مراجعه و مشاهده می کنند که ۲ نفر در حال نقد کردن تعداد زیادی کارت هدیه بانکی هستند. این افراد با مقاومت در مقابل ماموران در نهایت دستگیر می شوند. ماموران پس از دستگیری این افراد متوجه می شوند در فاصله ۱۰۰ متری هم فرد دیگری در یک پژوپارس زاغ زنی می کند و مراقب همدستان خود است.

وی ادامه داد: در بازرسی اولیه تعداد ۳۵ قطعه کارت هدیه ۸ فقره عابر بانک، دستگاه پول شمار و لپ تاپ از متهمان کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد: در کلانتری و پس از تحقیقات فنی مشخص می شود این افراد از اعضای باند هکرهای حساب‌های بانکی هستند. نفر اصلی که فردی ۲۷ ساله بوده با استفاده از شماره تماس افرادی که در فضای مجازی فعالیت بانکی داشتند با انجام هک و اقدامات مجرمانه به اطلاعات شناسنامه ای و حسابهای فرد دسترسی و مبالغی را از حسابهای آنها تخلیه می کرد و مبالغ را به کارت عابربانکهایی که از افراد معتاد خریداری کرده بود منتقل می کرد.

سرهنگ ظهیری اضافه کرد: اعضای این باند با شناسایی معتادان در در پارکها و کنار اتوبانها کارتهای بانکی آنها را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان خریداری می کردند و یا معتادان را به شعب بانک برده و برای آنان افتتاح حساب می کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از دسترسی به حساب افراد، مبالغ را نقد می کرده یا با آن هدیه کارت ۵۰۰ تومانی تهیه می کردند. یک نفر ۱۹ ساله معروف به علی خروس و فردی دیگر به عابربانک می رفتن و پس از پوشاندن دوربین دستگاه، مبالغ را برداشت می کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: پرونده برای جزئیات بیشتر در دست بررسی است و اعضای باند تاکنون به برداشت ۳۰۰ میلیون تومان از حساب افراد اعتراف کرده اند.

  • ۹۷/۰۶/۲۶

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">