ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت مخابراتی چینی هواوی، نخست وزیر انگلیس قصد دارد جایگزین دیگری را برای راه اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم در این کشور پیدا کند.

روزنامه تایمز روز دوشنبه در گزارشی، تصمیم بوریس جانسون را بخشی از طرح گسترده‌تر لندن برای کاهش وابستگی به محصولات چینی بیان کرد. 

بر اساس این گزارش دولت انگلیس در تلاش است تا با کمک شرکای بین‌المللی از جمله واشنگتن که از ابتدا مخالف مشارکت هواوی در پروژه مخابراتی انگلیس بود، ائتلاف جدیدی را در حوزه فناوری ایجاد کنند.

علاوه بر کشورهای اروپایی، کره جنوبی و هند نیز قرار است در این ائتلاف مشارکت کنند.

چندی پیش گاردین از برنامه دولت انگلیس برای تجدید نظر درباره ادامه همکاری با هواوی خبر داد و احتمال داد که در جلسه بازنگری قرارداد همکاری انگلیس با هواوی، «آژانس امنیت سایبری ملی» این کشور به این نتیجه خواهد رسید که تحریم‌های آمریکا امکان بهره‌برداری از فناوری‌های این شرکت در شبکه مخابراتی انگلیس را ناممکن خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، تجدید نظر درباره مشارکت با هواوی، راه را برای حذف تمام تجهیزات این شرکت از شبکه مخابراتی انگلیس باز می‌کند و انتقاد هم حزبی‌های نخست‌وزیر را کاهش می‌دهد.

دولت انگلیس بهمن ماه گذشته به رغم فشارهای کاخ سفید با مشارکت هوآوی در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم در این کشور موافقت کرده بود.

براساس تصمیم آژانس امنیت سایبری ملی انگلیس، هواوی به صورت محدود در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس مشارکت داده شد.

در این طرح، هواوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به «هسته مرکزی» منع شده و تنها مجاز است تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای انگلیس منع شده است.  

با این حال یک سخنگوی دولت انگلیس به گاردین گفت: آژانس امنیت سایبری ملی به دقت در حال بررسی پیامدهای تحریم جدید آمریکا علیه هواوی، بر شبکه مخابراتی انگلیس است.

آمریکا، شرکت هواوی را به جاسوسی برای دولت چین متهم و تهدید کرده که سپتامبر آینده تحریم‌های جدیدی را علیه این شرکت وضع خواهد کرد. به این ترتیب، هواوی از دسترسی به بازار آمریکا محروم شده و ناگزیر نیاز خود را از بازارهای داخل تامین خواهد کرد. این در حالی است که دولت انگلیس هشدار داده که تجهیزات چینی در فناوری هواوی تهدیدی برای شبکه مخابراتی انگلیس تلقی می‌شود.

چندی پیش عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از تصمیم دولت لندن علیه نسل پنجم فناوری شرکت چینی هواوی استقبال کرد.

مایکل مک‌کال در توئیتی نوشت: به نظر می‌رسد جانسون در حال عقب راندن هواوی از شبکه تله‌کام انگلیس است.

وی افزود: این یک گام در مسیر درست است چرا که تجهیزات هواوی یک سم مطلق است. دسترسی آنها به هر جنبه‌ای از شبکه نسل پنجم به تمام آن منجر می‌شود.

این عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان ادامه داد: آمریکا و متحدان ما باید در کنار هم قرار بگیرند تا با برنامه بدخیم حزب کمونیست چین از جمله ساختن آینده‌ای امن برای نسل پنجم خود مقابله کنند.

به گزارش روزنامه تایمز، کمیته پارلمانی دفاعی انگلیس فردا (سه‌شنبه) میزبان سناتور تام کاتن از آمریکا خواهد بود تا سخنان وی را درباره مشکلات امنیتی استفاده از تجهیزات شرکت چینی هواوی بشنود. همچنین ژنرال «رابرت اسپلیدینگ» وابسته سابق نظامی آمریکا در چین هم قرار است در این جلسه با ایراد سخنانی هشدار دهد که همکاری انگلیس و چین در حوزه مخابراتی، رابطه ویژه لندن – واشنگتن را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

از سویی نمایندگان هواوی قرار است با مقام‌های دفتر نخست وزیری انگلیس درباره تمایل این کشور به ادامه همکاری با این شرکت گفت‌وگو کنند.

سفیر چین در انگلیس پیشتر درباره تلاش‌های دولت دونالد ترامپ برای تضعیف روابط پکن با لندن هشدار داده بود. (منبع:ایرنا)

  • ۹۹/۰۳/۱۳

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">