ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا طی گزارشی در مورد افزایش فعالیت گروه های هکری SEABORGIUM و TA453 هشدار داد.
به گزارش سایبربان؛ مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا هشدار داده است که هکرهای دولتی روس و ایرانی به طور فزاینده ای در حال هدف قرار دادن افراد و سازمان ها هستند.

این آژانس به طور خاص افزایشی را در حملات فیشینگ هدف دار شناسایی کرده که به گروه های هکری SEABORGIUM و TA453 ارتباط داده شده است. هدف از راه اندازی این کمپین ها، جمع آوری اطلاعات از اهداف مورد نظر می باشد. 

طبق ادعای این آژانس، اگرچه شباهت هایی در فرآیند، تاکتیک ها و تکنیک ها و مشخصات هدف های این دو گروه وجود دارد اما این کمپین ها دو مورد مجزا هستند و هیچ همکاری میان دو گروه نام برده وجود ندارد.

این حملات عموم مردم را هدف قرار نمی دهند اما حوزه های مشخصی از جمله بخش های آکادمیک، دفاعی، سازمان های دولتی، سازمان های غیر دولتی، اندیشکده ها و افراد فعال سیاسی، خبرنگاران و فعالان از اهداف آن به شمار می روند. 

گروه SEABORGIUM (TA446) یک گروه هکری دولتی روس است که تابستان سال گذشته کشورهای عضو ناتو را مورد هدف قرار داده بود. 

اگرچه مایکروسافت در ماه آگوست فعالیت های این گروه را از طریق غیر فعالسازی حساب های آنلاین عملیاتی مختل کرده بود اما فعالیت های آن ها به صورت کامل موجب توقف مهاجمین نشد. 

گروه TA453 (APT42) نیز پیش از این، خبرنگاران، اساتید دانشگاهی و متخصصین سیاسی خاورمیانه را هدف قرار داده اند. 

آژانس امنیت ملی بریتانیا توضیح داد که بازیگران مخرب با استفاده از منابع متن باز مانند سرویس های شبکه سازی (مانند لینکدین) اطلاعات کافی را در مورد اهداف جمع آوری و سناریوهای مهندسی اجتماعی اغوا کننده ای را ایجاد می کنند. 

هر دو گروه هکری با ساخت چندین حساب جعلی، ایمیل هایی را از طریق حساب های اوت لوک، جیمیل، و یاهو به اهداف خود ارسال می کنند. 

این هکرها برای افزایش شانس موفقیت خود، اقدام به ساخت دامین های مخربی می کردند که در ظاهر متعلق به سازمان های قانونی بودند (معمولا در حوزه های مورد علاقه اهداف)

 بازیگران مخرب پس از ایجاد ارتباط با هدف مورد نظر، لینک مخربی را به اشتراک می گذارند که اهداف را به سایت های فیشینگ هدایت می کنند و داده های احراز هویت حساب های ایمیل را به سرقت می برند. آن ها در نهایت به آرشیو کامل ارتباطات اخیر فرد هدف دسترسی پیدا می کنند. 

به علاوه، هکرها با ایجاد یکسری تغییرات بر روی حساب ایمیل فرد هدف، تمامی ارتباطات آتی میان فرد هدف و مخاطبینش را رصد می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">