ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتراض کاربران و حامیان حفظ حریم شخصی بالاخره سبب شد شرکت های حامل مخابراتی آمریکا فرایند جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران خود با شرکت های مشکوک را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت‌های بزرگ مخابراتی آمریکا اعلام کرده‌اند فرایند جمع‌آوری اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان و به اشتراک گذاری آن با شرکت‌های طرف سوم را متوقف کرده‌اند.

شرکت‌های وریزون، اسپرینت، AT&T و تی موبایل طی نامه‌هایی به کمیسیون فدرال مخابرات آمریکا این ادعا را اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که یک سال قبل گزارش‌های متعددی نشان داد شرکت‌های مخابراتی اطلاعات کاربران را به شرکت‌های مشکوکی می‌فروشند. این شرکت‌ها با استفاده از اطلاعات کاربران می‌توانند موقعیت مکانی آنها را ردیابی کنند. همین امر منجر به اعتراض کاربران، حامیان حفظ حریم شخصی و البته قانونگذاران در آمریکا شد.

به‌هرحال اکنون شرکت‌های مخابراتی ادعا می‌کنند روند جمع‌آوری و فروش اطلاعات کاربران را متوقف کرده‌اند یا در حال پایان دادن به چنین روندی هستند. نامه‌های این شرکت‌ها نشان می‌دهد کنترل و پایان دادن به برنامه‌های مشکوک اشتراک گذاری اطلاعات کاربران چند ماه طول کشیده است.

این در حالی است که جسیکا روزن ورسل یکی از اعضای کمیسیون مخابرات فدرال آمریکا از سکوت این سازمان در برابر چنین مشکلی و همچنین روند کند واکنش شرکت‌ها ابراز ناامیدی کرده است.

شرکت AT&T ادعا می‌کند از ۲۹ مارس اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را متوقف کرده است. از سوی دیگر شرکت اسپرینت نیز اعلام کرده در ۳۱ ماه مه فرایند جمع‌آوری و اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را متوقف می‌کند. تی موبایل نیز این روند را در ۹ مارس متوقف کرده است.

  • ۹۸/۰۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">