ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتور دولتی سیم کارت دوقلو می دهد

| دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران درباره‌ی کاهش تعرفه‌های سیم‌کارت‌های اعتباری گفت: کمیسیون تنظیم مقررات چندی پیش پیشنهاد داد که بهتر است در جهت کاهش تعرفه‌ها‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری بازنگری انجام شود؛ ما نیز این موضوع را به اپراتور اول و تالیا اعلام کردیم که قرار است این طرح‌ها به زودی ارایه و پس از بررسی در مجمع مخابرات به کمیسیون تنظیم مقررات اعلام شود.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی این که ظاهرا چندی پیش تالیا طرحی را برای افزایش قیمت به مخابرات ارایه کرده بود، تصریح کرد: این موضوع در حدود هفت ماه پیش مطرح شده بود و الان موضوعیت ندارد و منتفی شده است؛ در حال حاضر آنچه مطرح است، کاهش تعرفه‌های سیم‌کارت‌های اعتباری است.

وی درباره‌ی عرضه‌ی سیم‌کارت‌های دوقلو یا چند ظرفیتی از سوی اپراتور اول گفت: چند نمونه از این سیم‌کارت‌ها تست شده است؛ شرکت ارتباطات سیار به دنبال آن است که این نوع سیم‌کارت‌ها را به عنوان یک سرویس به مشترکان خود ارایه دهد؛ به عبارت دیگر مشترک می‌تواند با ارایه‌ی دو سیم‌کارت خود به اپراتور اول، یک سیم‌کارت دوقلو در قبال پرداخت هزینه‌ی محدودی دریافت کند؛ البته هنوز زمان ارایه‌ی این سرویس مشخص نشده است.

او درباره‌ی روند معمولی ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن همراه دولتی نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: این امر نشانه‌ی خوبی است چرا که عرضه و تقاضا به تدریج در حال متوازن شدن است و مردم بدون صف کشیدن و انتظار طولانی می‌توانند آن چه را نیاز دارند به دست آورند.

وی افزود: آمدن اپراتورهای جدید در این عرصه و توسعه‌ی ظرفیت‌ها سبب شده مخابرات به سمت به روز رسانی حرکت کند تا آن جا که دیگر به ثبت‌نام در حوزه‌ی تلفن همراه نیازی نباشد و مردم بتوانند هر زمان که احتیاج دارند سیم‌کارت مورد نظر خود را با هزینه‌ی قابل قبول و خدمات بالا دریافت کنند، از این رو نزدیک شدن عرضه و تقاضا علامت خوبی است و باید آن را به فال نیک گرفت.

او درباره‌ی پیش‌بینی از ثبت‌نام سیم‌کارت در دور جدید با توجه به گذشت چهار روز گفت: در نظرسنجی که قبل از آغاز ثبت‌نام انجام شد در حدود ‌‌٣/٥ تا ‌‌٤ میلیون ثبت‌نام را تخمین زده بودیم، تصور ما نیز این است که در همین حدود ثبت‌نام انجام شود،‌ چراکه معمولا در روزهای آخر، ثبت‌نام از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران، خاطر نشان کرد: مهلت ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن همراه دولتی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و متقاضیان تا‌‌٣٠ بهمن‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

  • ۸۵/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">