ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپل با فشار BFI آی‌کلود را رمزگذاری نکرد

| چهارشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

اپل علیرغم ادعاهای فراوان در مورد نگرانی از به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی کاربران خدمات و محصولات خود، به علت فشارهای اف بی آی از رمزگذاری فایل‌های کاربران آی کلود منصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اگر چه اپل فایل‌های ذخیره شده بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس را رمزگذاری می‌کند، اما این کار در زمان تهیه نسخه پشتیبان از این اطلاعات برای ذخیره سازی بر روی سرورهای سرویس آی کلود رخ نمی‌دهد و لذا کاربران آیفون و آی پد نباید تصور کنند که داده‌های مذکور توسط اشخاص ثالث قابل دسترس نیست.

نکته مهم این است که اپل از دو سال قبل تصمیم خود را برای عدم رمزگذاری این اطلاعات به اجرا گذاشته، اما این موضوع را تازه افشا کرده است. اپل مدعی است این تصمیم گیری تنها ناشی از فشارهای اف بی آی بوده است.

به نظر می‌رسد اپل از درگیری‌های مکرر حقوقی و قضائی با دولت و قوه قضائیه آمریکا خسته شده و تمایل ندارد تنش‌های دوجانبه بیش از این افزایش یابد و حساسیت‌ها در مورد عملکرد این شرکت بالا بگیرد.

به دنبال افشای این خبر، اپل از هرگونه اظهارنظر در مورد آن خودداری کرده و اف بی آی هم در برابر درخواست‌ها برای واکنش به آن سکوت کرده است.

  • ۹۸/۱۱/۰۲

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">